آل این وان
3 مرحله مهم آموزش نصب و راه اندازی تین کلاینت‌

1- در ابتدا، باید تین کلاینت‌های خود را در مکان مناسب نصب کنید. تین کلاینت‌ها ابعاد کوچکی دارند و می‌توانند زیر میز، پشت مانیتور یا حتی در محیط‌های خطرناک نصب شوند. از آن‌ها می‌توان برای قرار گیراندن در باکس‌های ضدسرقت نیز استفاده کرد.

2- سپس کابل تصویر را به خروجی تین کلاینت وصل کنید. بیشتر تین کلاینت‌ها دارای دو یا بیشتر خروجی تصویر هستند و این امکان وجود دارد که تین کلاینت به دو یا بیشتر از دو مانیتور به طور همزمان متصل شوند. انواع مختلفی از خروجی‌های تصویر مانند HDMI، DisplayPort، DVI و VGA در تین کلاینت‌ها پشتیبانی می‌شود.

3- سپس کابل برق را به پورت مربوطه متصل کرده و تجهیزات جانبی مانند کیبورد، ماوس و فلش را به تین کلاینت‌ها متصل کنید.

4- برای برقراری ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت، می‌توانید از دو روش وایرلس یا اتصال با کابل استفاده کنید.”

چگونگی راه اندازی تین کلاینت

در این مقاله می‌خواهیم درباره نحوه نصب و راه‌اندازی تین کلاینت‌ ها توضیح دهیم. شما به‌راحتی با مطالعه این بخش می‌توانید با ساختار اصلی و مفاهیم این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید. شما پس از انتخاب یک دستگاه مناسب می‌توانید نصب و راه‌اندازی آنها را شروع کنید. این دستگاه ها که در واقع همان کامپیوترهای کوچک یا مینی‌کامپیوترها هستند که توانایی و قدرت همان رایانه‌های معمولی را دارا هستند. معمولاً اندازه و ابعاد و وزن کمتری نسبت به کامپیوترهای قدیمی دارند و مصرف برق و انرژی و ایجاد آلودگی در آنها کمتر می‌باشد و شرکت‌های مختلف و سازمان‌ها از این وسیله در محیط کاری خود استفاده می‌نمایند.

مرحله توضیحات
مرحله 1 موقعیت مناسب برای تین کلاینت خود را انتخاب کنید.
مرحله 2 کابل‌های VGA و HDMI را به پورت‌های تین کلاینت و مانیتور متصل کنید.
مرحله 3 کابل پاور تین کلاینت را به پورت مخصوص آن وصل کنید.
مرحله 4 دیگر وسایل جانبی مانند موس و کیبورد را به پورت‌های USB تین کلاینت متصل نمایید. همچنین، در صورت نیاز به اتصال به اینترنت، از پورت مخصوص برای دانگل استفاده کنید.
مرحله 5 کابل برق تین کلاینت را به منبع تغذیه متصل کنید.
مرحله 6 در پایان، دکمه پاور را فشار داده و تین کلاینت را راه‌اندازی کنید.

آموزش نصب تین کلاینت

برای راه اندازی تین کلاینت سه مرحله مهم باید مد نظر قرار گرفته شود. درباره هرکدام جداگانه توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید تا به طور اختصاصی هرکدام را بررسی نماییم.

مرحله یکنوع کاربرد تین کلاینت ها – انتخاب یک تین کلاینت مناسب

در اولین مرحله با توجه به زمینه کاری و کاربردهایی که از تین کلاینت خواهید داشت که می‌شود نوع مناسب آن را انتخاب نماییم. گاهی کاربرد اداری دارد همانند آفیس و تایپ کردن و کار با اینترنت که برای کاربران نیمه حرفه‌ای استفاده می‌شود. همچنین تین کلاینت‌ها از لحاظ فنی، کیفیت، قیمت و ظاهر دارای تنوع زیادی هستند. برای بهینه سازی محصولات قبل از تهیه دستگاه نیاز به دانش فنی و مشاوره هستید.

پس از اینکه تین کلاینت‌ها را خریداری نموده‌ایم در اولین فرصت باید سیستم را به قطعات جانبی نظیر ماوس و کیبورد و مانیتور و … وصل نمایید همانند یک رایانه معمولی. همچنین برای راه اندازی تین کلاینت‌ها ابتدا باید به برق وصل نمایید و آن را روشن کنید. این وسیله همانند سایر کیس‌ها دارای قطعات اصلی و منابع هستند. و به راحتی قابلیت استفاده از سرورها را نیز خواهید داشت. البته قطعات متحرکی همانند فن در این سیستم‌ها حذف شده‌اند.

تین کلاینت

مرحله  دوسیستم عامل‌ تین کلاینت ها – راه اندازی تین کلاینت

در دومین مرحله، به نصب سیستم عامل و نوع سیستم عامل می‌پردازیم. نصب ویندوز مخصوص تین کلاینت از اهمیت زیادی برخوردار است. نصب سیستم عامل‌ها یکی از مراحل ضروری بعد از روشن شدن هر سیستم خام می‌باشد. تین کلاینت‌ها همانند رایانه‌های معمولی قابلیت نصب ویندوز‌، لینوکس، یونیکس را دارند.

برای نصب سیستم عامل و بوت نمودن آن روی تین کلاینت، همانند کیس‌های کامپیوتر باید با یک فایل بوت روی دیسک یا فلش، سیستم عامل مورد نظر را نصب نماییم.

اگر روش دیسک دی وی دی نیز بخواهیم عمل کنیم نیاز به یک دی وی دی رام اکسترنال یا دستگاه‌هایی برای خواندن دی وی دی یا سی دی خواهیم داشت. زیرا تین کلاینت‌ها به منظور حذف تجهیزات پرمصرف و کوچک‌تر کردن ابعاد آن، درایوهای نوری را در سخت افزار قرار نمی‌دهند.

مرحله سهنصب و استقرار تین کلاینت‌ها

سومین بخش نیز محل قرارگیری تین کلاینت‌ها می‌باشد که هر برند از  تین کلاینت‌ها محصولات خود را برای قرارگیری در حالت‌های متفاوتی پیاده سازی نموده است. مثلا در داخل مانیتور و روی میز یا در داخل کشو، باکس ضد سرقت، درب پشت مانیتور و … .

البته تمامی این گزینه‌ها کاملا اختیاری و سلیقه‌ای می‌باشد. تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها چون کوچک و کم جا هستند قابلیت امنیت فیزیکی، پایین آوردن خسارت‌های وارده به سیستم و زیبایی و شکیل بودن را دارند. در نتیجه استفاده بهتر از فضاهای موجود را می توانید داشته باشید.

نحوه راه اندازی تین کلاینت ها

نصب ویندوز روی تین کلاینت

در مینی‌کامپیوترها نصب ویندوز و سیستم‌عامل‌های مختلف تفاوت زیادی با رایانه‌های معمولی نخواهند داشت و همانند نصب ویندوز در لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای معمولی می‌توانید ویندوزهای 7 و 8 و 10 را به‌راحتی در یک رایانه کوچک نصب نمایید. اگر مینی‌کامپیوتر اپل خریده‌اید می‌توانید از مک‌بوک برای نصب سیستم‌ عامل استفاده نمایید. حتی شما اگر نیازمند نصب لینوکس هستید می‌توانید با یک فلش یواس‌بی با قابلیت بوت، نصب ویندوز را آغاز نمایید. معمولاً نصب ویندوز به‌ آسانی قابل انجام است و چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و به‌ راحتی می‌توانید محیط ویندوز را مشاهده و استفاده نمایید.

مینی کامپیوتر

ارتقای تین کلاینت ها

معمولا بیشتر تین کلاینت ها نیازی به ارتقا دادن ندارند. شما با ارتقا سرورها می‌توانید تین کلاینت را نیز ارتقا دهید. البته اگر شما تین کلاینت‌ها را در شبکه مجازی به کار بگیرید. اگر تین کلاینت‌ها را کاملا جداگانه و مستقل از سرور مرکزی استفاده بکنید باید جداگانه برای به روز رسانی آنها اقدام نمایید.

اگر هم یک نرم افزار را بر روی سرور ارتقا دهید، در واقع روی تین کلاینت هم خوانده می‌شود. یکی از مزیت‌های عالی استفاده از قابلیت مجازی سازی است. برای این وسیله‌هاست که در زمان‌های طولانی‌تر باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. شما با به کارگیری سرورهای جدید باعث افزایش قدرت کلاینت‌های زیرو نیز خواهید شد.

پس ذکر این نکته ضروری است. این وسیله‌ها را تا حدودی می‌توان از لحاظ سخت افزاری ارتقاء بخشید. شما به راحتی می‌توانید تین کلاینت‌هایتان را بعد از چندین سال استفاده و در صورتی که نیازتان رفع نشد. از آنها به عنوان تین کلاینت بهره برده و قدرت آن‌ها نیز بر مبنای قدرت سرور تعریف می‌شود.

به طور کلی از تین کلاینت‌ها در مواردی نظیر تایپ کردن و وبگردی استفاده می‌شود. گاهی حتی برای کارهای سبک همانند نرم افزارهای گرافیکی نیز می‌توان بهره برد. این وسیله‌ها ارتقا سخت افزاری محدودتری نسبت به کامپیوتر داشته و از توان پردازشی کمی برخوردارند. نمی‌تواند از کارهایی سنگین گرافیکی بر بیاید ولی در حد محدود توانایی دارد.

بنابراین اگر قطعاتی از تین کلاینت‌ها خراب بشوند نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را با سخت افزارهای دیگر جایگزین نمایید. ارتقا پردازنده‌های مرکزی و سی پی یو ها در نسخه‌های مختلف بسیار سخت است. حتی گاهی اصلا امکان‌پذیر نخواهد بود. ولی قطعاتی همانند هارد دیسک‌ها و رم برای ارتقا راحت‌تر هستند و حتی گاهی در بیشتر مواقع اصلا قابل تعمیر نیستند.