آل این وان استوک چیست
آل این وان استوک چیست؟ چه کاربردی دارند؟

کامپیوتر بدون کیس یا آل این وان نوعی دیگر از مینی کامپیوترهاست که به‌صورت چندمنظوره در بازار ایران به اسم‌های گوناگونی شنیده می‌شود. این کامپیوترها که از سیم و کابل‌های مختلف و کیس‌های بزرگ خبری نیست و در واقع دستگاه‌های کم‌حجم و بی‌سروصدا هستند. تمامی قطعات نظیر گرافیک، رم، سی‌پی‌یو و … درون یک مانیتور قرار داده شده است. به‌اصطلاح ساده‌تر یعنی کامپیوتر بدون کیس بوده و کیس و مانیتور یکی هستند.

معمولاً امروزه کامپیوترها در هر مکانی وجود دارند و در زمینه‌های مختلف قابلیت استفاده دارند. بزرگ‌ترین مزیت آل این وان‌ها عدم نیاز به کیس و اسپیکر بوده که مناسب فضاهای کوچک می‌باشد. کامپیوترهای آل این وان معمولاً صفحات لمسی دارند و از اسپیکرهای داخلی بهره می‌برند.

آل این وان استوک در واقع به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که یک یا چند بار مورد استفاده و کارکرد قرار گرفته‌اند و به دلیل اینکه در بازار قیمت آنها بسیار بالاست، بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از ال این وان کارکرده بهره ببرند. این سیستم‌ها با مصرف پایین برق بهترین گزینه برای ادارات و سازمان‌هاست و قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارد. همچنین این دستگاه‌ها دارای ماوس و کیبورد نیز هستند و پورت‌های یواس‌بی و کارت ریدر و وب‌کم نیز می‌باشند.

آل این وان استوک

 

آل این وان استوک چیست

آل این وان استوک یا کامپیوترهای بدون کیس که معمولاً بیشترین بازدهی و کمترین فضای اشغالی را دارند و امروزه به دلیل قیمت‌های بالای این دستگاه‌ها، افراد بیشتر ترجیح می‌دهند از مدل‌های استوک آن بهره ببرند. کامپیوترهای استوک یا کارکرده که در حد نو هستند و باقیمت‌های مناسبی عرضه شده‌اند، به همین خاطر مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است.

قیمت‌های مناسب و سخت‌افزارهای قوی که جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته و افرادی هستند که فقط به دنبال All In One  استوک هستند. شما در کامپیوترمال می‌توانید بهترین سیستم‌های کامپیوتری استوک و دست‌دوم را با بهترین قیمت و کیفیت ساخت عالی خریداری نمایید. انواع آل این وان با برندهای دل، اپل، لنوو، آل این وان‌های اچ پی و … را می‌توانید به‌ آسانی سفارش دهید.

نکات مهم در خرید آل این وان استوک 

هرچند این دستگاه‌ها دیرتر دچار خرابی می‌شوند و به همین علت مردم ترجیح می‌دهند به‌جای خرید مدل‌های نو و با قیمت گران در بازار، از کامپیوتر های همه کاره کارکرده استفاده بکنند. در زمان خرید کامپیوتر آل این وان دست دوم حتماً به مشخصات سخت‌افزاری و برند آنها توجه نمایید. ظاهر و مانیتور این دستگاه‌ها را بادقت بررسی نمایید و صفحه نمایشگر آنها را تست نمایید زیرا پس از خرید چند روز مهلت تست به شما داده خواهد شد. البته در کامپیوتر مال تمامی تجهیزات استوک از قبل تست شده و به‌صورت سالم تحویل مشتری داده خواهد شد.

مدل های کامپیوتر استوک 

کامپیوتر های ال این وان استوک در بازار ایران فروش بسیار خوبی دارند. اغلب این دستگاه ها از برند های اچ پی و دل هستند. از آنجا که آل این وان های اچ پی و دل استوک افت قیمت بسیار قابل توجهی داشته و ماندگاری بسیار بالایی دارند، خرید آن ها در صورت تست سلامت اولیه، مقرون به صرفه و منطقی است. این محصول برای استفاده در سازمان های اداری و تجاری بسیار به صرفه و کاربردی است. 

مدل های قدیمی تر آل این وان اپل استوک نیز در بازار موجود است. این imac ها نسخه های قدیمی تر اپل هستند که کیفیت بسیار قابل قبولی نیز دارند. اما از نظر قیمت کمی از مدل های دیگر بیشتر اند. مدل های دیگری مانند آل این وان استوک لنوو ، msi، ایسوس نیز در ایران موجود است که سهم کمتری از بازار را در اختیار دارد.

کاربرد آل این وان استوک

کامپیوتر های بدون کیس استوک در کارکرد و نوع کاربرد هیچ تفاوتی با مدل‌های نو بازار ندارند و تمامی آنها یک کار را انجام می‌دهند و تنها فرق مدل‌های استوک شاید در ازبین‌رفتن رنگ و برچسب‌های روی مانیتور باشد. البته شما در زمان خرید آل این وان استوک اگر کارهای سنگین‌تر و گرافیکی انجام می‌دهید از پردازنده‌های قدرتمند با کارت گرافیک بالا استفاده نمایید و صفحه‌نمایش لمسی یا غیر لمسی نیز زیاد اهمیت ندارد. همچنین برخی از مدل‌های استوک دارای صفحات نمایشگر سه‌بعدی هستند و اکثر رایانه‌های آل این وان فاقد قابلیت تعویض قطعات داخلی هستند. البته برخی از برندها برای راضی نگه‌داشتن کاربران اقدام به ساخت مدل‌هایی کرده‌اند که شما پس از خرید می‌توانید رم، هارد، فن و درایو اپتیکال را به‌دلخواه عوض نمایید.

مزایا و معایب آل این وان استوک

 

مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره استوک

یکی از سؤالات مهمی که توسط کاربران پرسیده شده است، مزایا و معایب این دستگاه‌ها در نوع استوک بوده که باتوجه‌به هزینه‌ای که افراد می‌کنند می‌خواهند بدانند دقیقاً چه فرقی باهم دارند.

مزیت‌ آل این وان استوک  

  • قیمت بسیار پایین‌تر
  • نیازی به خرید ماوس و کیبورد و موارد و تجهیزات اضافی دیگر ندارید
  • از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است

معایب آل این وان استوک

  • عدم اطمینان از سالم بودن بخش‌های نرم‌افزاری
  • تغییر ظاهر چهره دستگاه
  • احتمال دست‌کاری و خرابی در سخت‌افزارها

خرید آل این وان تین کلاینت Dell Wyse 5040 کارکرده