اثرات زیست محیطی مینی کامپیوتر
اثرات زیست محیطی مینی کامپیوتر بر محیط زیست

در ابتدا به تعریف مینی کامپیوتر می‌پردازیم:

مینی کامپیوتر نوعی کامپیوتر است که اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کامپیوتر بزرگ را دارد اما از نظر اندازه فیزیکی کوچکتر است. یک مینی کامپیوتر فضای بین مین‌فریم و میکروکامپیوتر را پر می‌کند و کوچک‌تر از اولی اما بزرگ‌تر از دومی است.

فناوری بر محیط تأثیر مثبت و منفی داشته است. استفاده از مینی کامپیوترها به طرق مختلف بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد، مانند مصرف انرژی، زباله‌های تکنولوژیکی و تاثیر کار از راه دور.

محیط زیست
محیط زیست

معرفی فناوری و مینی کامپیوتر بر محیط زیست مزایایی دارد:

1- استفاده از ایمیل و کار الکترونیکی به این معنی است که نیاز به چاپ کمتر است و بنابراین از کاغذ کمتری استفاده می‌شود.
2- استفاده از سیستم هایی مانند FaceTime ، Skype  و ویدئو کنفرانس می‌تواند نیاز افراد را برای دیدار با یکدیگر کاهش دهد، بنابراین سوخت کمتری مصرف می‌شود.
3- افراد می‌توانند در خانه کار کنند که این امر باعث کاهش رفت و آمد می‌شود (سوخت کمتری مصرف می شود) و این بدان معناست که فضای اداری کمتری مورد نیاز است.

حفظ محیط زیست

با این حال، برخی از اشکالات نیز وجود دارد. این شامل:

1- تکنولوژی انرژی مصرف می‌کند. مینی کامپیوترها به برق نیاز دارند و اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پس از چند ساعت استفاده نیاز به شارژ مجدد دارند. تبلت‌ها و تلفن‌های همراه و مینی کامپیوترها نسبت به رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند، زیرا دستگاه‌های دستی به جای هارد دیسک از حافظه فلش و CPU های RISC به جای CPU های CISC استفاده می‌کنند.
2- زباله‌های تکنولوژیکی که به عنوان زباله e نیز شناخته می‌شوند، گاهی اوقات حاوی مواد شیمیایی سمی هستند و می‌توانند خطری برای محیط زیست باشند.
3- در انگلستان، متوسط ​​طول عمر یک دستگاه الکترونیکی دو سال است. اغلب خرید یک دستگاه جدید و دور انداختن دستگاه قدیمی آسان‌تر از نگهداری یا ارتقاء یک دستگاه قدیمی است. اگر مورد بازیافت یا فروش مجدد نباشد، در محل دفن زباله قرار می‌گیرد. گاهی اوقات اقلام برقی به کشورهایی ارسال می‌شود که قوانین سختگیرانه‌تری در مورد بازیافت ندارند.

مینی کامپیوتر

چه کارهایی می‌توانیم برای کمک به محیط زیست انجام دهیم.

1- وسایل قدیمی را مسئولانه دور بریزید.

مینی کامپیوترها، مانیتورها و سایر وسایل جانبی اغلب حاوی مواد سمی مانند سرب و جیوه هستند. بنابراین، هرگز نباید تجهیزات قدیمی را در محل دفن زباله بیندازید. علاوه بر این، قانون ایندیانا دفع لوازم الکترونیکی در سطل زباله را ممنوع کرده‌است.

منابع:

https://bit.ly/3nyi7hv

https://bit.ly/3nyi7hv

https://cutt.ly/YRPZOMa

اثرات مثبت تکنولوژی بر محیط زیست، دانلود مقاله محیط زیست pdf، جملات انگلیسی درباره محیط زیست، اثرات رایانه بر محیط زیست، نمونه مقاله محیط زیست، اثرات مثبت تکنولوژی بر محیط زیست، اثرات زیان بار برخی از فناوری ها بر محیط زیست، اثرات مثبت و منفی بر محیط زیست، استفاده از رایانه چه اثرات مثبتی بر محیط زیست دارد دانش فنی دهم، Green IT چیست، فناوری اطلاعات سبز چیست، رایانش سبز چیست، اثرات مثبت و منفی بر محیط زیست، اثرات زیان بار برخی از فناوری ها بر محیط زیست