ارز دیجیتال ترون
ارز دیجیتال ترون چیست؟

فهرست مطالب:

تعریف ترون

تعریف ترونیکس

مخترع ترون

هدف و تاریخچه ترون

مزایای ارز دیجیتال ترون

انواع کیف پول ارز دیجیتال ترون

قیمت ارز دیجیتال ترون

پیش بینی ارز دیجیتال ترون

خرید ارز دیجیتالی ترون

ترون چیست؟

از سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ ارز دیجیتال زیادی به جهانیان معرفی شدند و ترون این روزها از محبوب ترین آن‌ها است. ترون دارای یک اینترنت غیرمتمرکز است. پروتکل ترون در میان بزرگترین سیستم‌های اجرایی مبتنی بر بلاک چین قرار دارد. ارز دیجیتال ترون با نام TRX  شناخته می شود که یک بستر غیرمتمرکز بر اساس بلاک ‌چین است که در جهت ایجاد یک شبکه جهانی در حوزه سرگرمی تلاش می کند. شبکه ترون در حال حاضر می تواند بیش از 2000 تراکنش بر ثانیه را با کارمزد نزدیک به صفر انجام دهد.

ترونیکس چیست؟

ارز دیجیتال رسمی ترون، ترونیکس نام دارد. تمام تراکنش‌های ترونیکس در یک دفترچه به صورت عمومی ثبت می‌شوند و از طریق  ترون اکسپلور قابل پیگیری هستند. اگر فردی مقداری ترون در کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری خود داشته باشد، به معنای ارز دیجیتال ترونیکس است، نه بلاک چین ترون. مخاطبان محتوا می‌توانند برای دسترسی به محتوای مورد نظرشان در شبکه، از ارز دیجیتال ترونیکس برای پرداخت استفاده کنند.

مخترع ترون چه کسی است؟

 Tron Foundation سازمانی غیرانتفاعی در سنگاپورمی باشد که در سال 2017 ترون را ایجاد کرد. جاستین سان (Justin Sun) موسس و مدیرعامل این شرکت، یک کارآفرین چینی است. دفتر مرکزی بنیاد ترون در پکن و سانفرانسیسکو است، اما اعضای تیم این شرکت در سئول و توکیو مستقرهستند.

سازنده ارز دیجیتال ترون
جاستین سان سازنده ارز دیجیتال ترون

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون برای سال‌های دورنیست. این ارز در سال ۲۰۱۷ با سرمایه اولیه  70 میلیون دلار عرضه شده است. کارمندان شرکت‌های بزرگِ توسعه دهنده‌ ارز دیجیتال و کسب ‌وکار اینترنتی گرد هم جمع شدن و اعضای سازنده ی ترون رو تشکیل دادند. در عرضه‌ اولیه‌ آن، توکن‌های اولیه‌ مبتنی بر شبکه اتریوم عرضه شده و یک سال پس از عرضه شبکه‌ اختصاصی خود، ترون پشتیبانی از این ارز دیجیتال را به عهده گرفت. اولین توکن رسمی ترون ERC-20  نام دارد.

هدف از ساخت آن چه بود؟

هدف از ساخت آن معرفی اینترنت غیر مترکز بوده است . ساختار این شبکه به یک شبکه‌ جهانی غیرمتمرکز برای به اشتراک‌ گذاری رایگان مطالب در حوزه‌ سرگرمی تبدیل شده است. این صنعت در همین شرایط ارزش ۱ تریلیون دلاری را در جهان دارا می‌باشد. شبکه‌ ترون به قدری قدرتمند است که به راحتی می‌توانید آن را با ارز دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم مقایسه نمایید. سازندگان ترون به دنبال داشتن بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان هستند.

مبادله ترون

ترون ها در کجا مبادله می‌شوند؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون به سه مورد نیاز داریم. فضایی برای ذخیره‌سازی ارزهای خریداری شده، بستری برای خرید و فروش ودر نهایت صرافی که مبادله گرها را به هم متصل میکند. ارز دیجیتال خود را می توانید در کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری ذخیره کنید البته این فضاها توسط سایت ترون معرفی شده است. به وسیله پلتفرم‌هایی که بر اساس وب هستند می توانیم ارز دیجیتال را مبادله کنیم.

صرافی ترون

ترون را می‌توانیم  به ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم در صرافی‌هایی مانند Binance ،OKEx ،Huobi ،Bittrex و غیره تبدیل کرد. متاسفانه با ارز‌های فیات نمی توانیم ترونیکس را بخریم.

مزایای ارز دیجیتال ترون

1-تراکنش‌های ارزان

برای تراکنش آن نیاز به پرداخت هزینه نیست این مبلغ بسیار ناچیز است . هزینه هر تراکنش 0.000005 سنت می باشد. در حالی که برای تراکنش ارزهای دیجیتال دیگر باید هزینه هایی بیشتر ازاین مبلغ بپردازیم.

2-امکان حجم بالای تراکنش

درسیستم ارز دیجیتال ترون، ما می توانیم در هر ثانیه بیشتر از 1000 تراکنش را انجام دهیم و برای این کار هیچ گونه محدودیتی نداریم. این امکان از حجم بالای تراکنش، از مزایای بسیار عالی آن در مقابل دیگر ارزهای دیجیتال می باشد.

3-پشتیبانی و محبوبیت

ارز دیجیتال ترون دارای پشتیبانی بسیار قوی است به طوری که در مدت بسیار کمی تعداد زیادی از صرافی‌ها از آن پشتیبانی کردند. همین امر باعث شده است کاربران آن به بیشتر از یک میلیون در حال افزایش باشند.

ارز دیجیتال ترون
بلاک چین ارز دیجیتال

معایب ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون به صورت گسترده عرضه می شود و همین امر باعث نارضایتی کاربران آن شده است. سازندگان آن دلیل این امر را پایین نگه داشتن قیمت‌ کوین در جهت حمایت از پذیرش گسترده این پروژه بیان کرده‌اند.

آیا ارز دیجیتال ترون امن است؟

امنیت شبکه ارز دیجیتال ترون توسط جورج گو (Jorge Guo) اداره می شود. توجه داشته باشید که رمز کیف پولی که کوین‌های خود را در آن ذخیره کرده اید همیشه  به یاد داشته باشید و در مکانی یادداشت کنید، درغیر این صورت ممکن است کوین‌های خود را از دست بدهید. متاسفانه کریپتو کارنسی‌ها به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و اطلاعات شما را به هیچ وجه ذخیره نمی کنند.

نحوه استخراج و خرید ترون

ارز دیجیتال ترون را برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال نمی توان استخراج کرد. نحوه کارکرد آن به این صورت است که شما باید ابتدا دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تتر و اتریوم را خریداری کنید و سپس در بستر مبادله اقدام به خرید آن کنید. تراکنش این ارز دیجیتال با الگوریتم DPoS انجام می شود. به طور کلی 100 میلیارد واحد برای آن ارائه شده است که 65 میلیارد واحد آن در حال گردش است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

۱- لجر نانو ایکس

این کیف پول به صورت سخت افزاری می باشد که قیمت بسیار بالایی دارد. این کیف پول از اعتبار بالایی برخورداراست. همچنین از تعداد بسیار بالایی از ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و امنیت بالایی دارد. این کیف پول می تواند به گوشی‌های هوشمند نیز متصل شود.

۲- ترزور

این کیف پول در دو مدل معمولی و مدل T ارائه می شود. قابلیت پشتیبانی بیش از 700 ارز دیجیتال را دارد. توجه داشته باشید که با داشتن این کیف پول به آسانی می توانیم اطلاعات خود را وارد کنیم اما بسیار گران قیمت است.

 

ولت ترون

۳- ترون لینک

به راحتی می توانیم از این کیف پول استفاده کنیم. این کیف پول به حالت  یک افزونه در گوگل کروم قرار گرفته است و به صورت نرم‌افزاری برای سیستم ‌عامل‌های موبایلی اندروید و آی او اس و بر اساس وب قرار گرفته است.

۴- اتمیک والت

از مشهور ترین کیف پول‌ ارز دیجیتال است که قابلیت پشتیبانی از 300 کوین را دارد.

نحوه استخراج ارز دیجیتال ترون

شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر خود ترون را استخراج کنید. برای این کار می توانید از تین کلاینت 5070 استفاده کنید. اما بعد از تجربه این روش، به فکر خرید سخت‌افزار ASIC باشید. این بهترین راه استخراج است. با سخت افزار ASIC شما می توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. با توجه به قیمت برق شما می توانید هزینه استخراج ترون را محاسبه کنید. توجه داشته باشید اگر قصد استخراج آن با مینی کامپیوتر‌ها را دارید بهتر است به یکی از استخر‌های استخراج بپیوندید.

تین کلاینت 5070
تین کلاینت 5070

قیمت گذاری ارز دیجیتال ترون

قیمت آن نیز به مانند سایر ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا انجام می‌شود. رشد این ارز دیجیتال نیز بر این اساس می‌باشد. به دلیل عرضه بالای ترون ارائه شده هم اکنون این ارز دیجیتال قیمت پایینی دارد.

خرید ترون

ترون یکی از آن ارزهای دیجیتالی است که تقریباً توسط تمامی صرافی های معتبر و معتبر پشتیبانی می‌شود. برای خرید مستقیم ترون به ریال باید از طریق سایت های آنلاین داخلی اقدام کنید. با این حال، اکثر سایت های ایرانی در حال حاضر فقط بیت کوین یا اتریوم می فروشند. اگر ترون در این سایت ها موجود است، مطمئن شوید که مبادله معتبر است.

اما رایج ترین روش خرید ترون، مخصوصا برای کاربران ایرانی، خرید بیت کوین یا اتریوم از وب سایت های ایرانی یا وب سایت معتبر داخلی بیت کوین (LocalBitcoins) و سپس تبدیل بیت کوین یا اتریوم خریداری شده در صرافی معتبر به ترون است.

لیست صرافی هایی که ترون برای فروش دارند را می توانید در وب سایت کوین مارکت مشاهده کنید. باید توجه داشته باشید که به دلیل مسائل تحریمی، قبل از انتخاب صرافی باید مطمئن شوید که با کاربران ایرانی مشکلی ندارد.

پیش بینی قیمت ترون

با توجه به ارائه 100 میلیارد واحد ترون در سال 2020 امکان رشد ناگهانی قیمیتی در این ارز دیجیتال وجود دارد. آقای سان سازنده ترون مدعی است که تا ۲ سال آینده قیمت این ارز دیجیتال به حدود ۲ دلار خواهد رسید که این رشد به سزایی برای این ارز دیجیتال است.

منبع:

bit.ly

yun.ir

ترون رایگان، قیمت ارز ترون، آینده ارز ترون، تبدیل ترون به تومان، خرید ترون، قیمت ارز شیبا، قیمت دوج کوین، کلاهبرداری ترون، قیمت لحظه ای ترون، استخراج ترون، کلاهبرداری ترون، تبدیل ترون به بیت کوین، خرید سریع ترون، صرافی تبدیل ریال به تتر، آینده ارز ترون، تبدیل بیت کوین به ریال، تبدیل ترون به تومان، ترون رایگان، قیمت لحظه ای ترون، قیمت ارز دیجیتال ترون، کلاهبرداری ترون، استخراج ترون، ترون لینک، تحلیل ترون