zeroclient
امنیت زیرو کلاینت ها چگونه است؟

امنیت در زیروکلاینت ها بالاست بطوریکه کداگذاری آن بین سرور و زیروکلاینت امنیت بالایی دارد. همچنین امکان ویروسی شدن زیروکلاینت ها به دلیل طراحی امنیتی آن در حداقل ممکن قرار دارد. در زیروکلاینت ها علاوه بر یکپارچگی اطلاعات، نیازی به انتقال آن ها وجود ندارد.

امنیت سیستم ها با زیرو کلاینت ها چگونه است؟

همانطور که حملات سایبری و نقض امنیت در سراسر جهان همچنان در حال رشد هستند و بسیار گسترده شده است. از همین رو مدیران فناوری اطلاعات به دنبال راه‌های جدیدی برای ایمن کردن داده‌های حیاتی سازمان و شرکت خود هستند. در حالی که تین کلاینت ها در گذشته گزینه خوبی بوده‌اند، اما مزایای محدودی برای کار از راه دور دارند. اینجاست که زیرو کلاینت وارد عمل می شود.

امنیت سیستم با زیرو کلاینت‌

چشم انداز فناوری اطلاعات امنیت سایبری در سال 2019 به طور استثنایی رشد کرد و بنابراین جای تعجب نیست که کسب و کارها هر کاری که می توانند برای ایمن نگه داشتن دستگاه های خود انجام می دهند.

با افزایش محبوبیت موبایل‌ها، ذخیره سازی فضای ابری و اینترنت اشیا (IoT)، فرصت‌های بیشتری برای مجرمان سایبری برای حمله به یک سازمان وجود دارد.

در حالی که این فناوری‌ها مزایای بسیاری را ایجاد می‌کنند، اکنون برای شرکت‌ها مهم‌تر از همیشه است که راه‌حل‌های ایمن را در محل کار معرفی کنند و از کارکنان در برابر حملات آینده محافظت کنند.

زیروکلاینت

به این ترتیب، تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات باید راه‌های منحصربه‌فردی را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند راه‌حل‌هایی را به سازمان خود ارائه دهند تا یکی از تمرکز اصلی بسیاری از مدیران ارشد فناوری اطلاعات روی بالا بردن داده‌های بسیار حساس شرکت، سازمان و ادارات است.

یکی از راه حل هایی که باید در نظر گرفت این است که فروشندگان به جای استفاده از سیستم های شخص ثالث، سیستم ورودی/خروجی (BIOS) خود را ایجاد کنند، زیرا این کارکرد دستگاه ها را برای جلوگیری از خطرات امنیتی کاهش می‌دهد.

سایر فناوری‌ها شامل فناوری‌هایی هستند که حداکثر امنیت را دارند، مانند زیروکلاینت – راه‌حلی که به محافظت از داده‌های حساس و در عین حال پیروی از همه راه‌حل‌های امنیتی کمک می‌کند.

چالش امنیت داده، تین کلاینت و زیروکلاینت

بر اساس گزارش امنیت سایبری 2020 چک پوینت، 27 درصد از کل سازمان‌ها در سطح جهان تحت تأثیر حملات سایبری قرار گرفتند. علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که با فراوانی و عظمت حملات ابری و نقض‌های امنیتی در سال گذشته رو به افزایش بوده است.

تلاش‌ها برای مقابله با این چالش‌ها در گذشته شامل روی آوردن مدیران فناوری اطلاعات به راه‌حل‌های تین کلاینت بوده است، که پیشنهادی جذاب را ایجاد می‌کند، زیرا نصب آن‌ها معمولاً آسان است. آن‌ها همچنین یک فرآیند کاربردی ساده و امنیت بهبود یافته را ارائه می‌دهند. با این حال، وقتی نوبت به کار از راه دور می‌رسد، ماهیت محدود راه‌حل‌های تین کلاینت هم از نظر قابلیت حمل و هم از نظر امنیت، باعث می‌شود کسب‌وکارها جایگزین‌های مختلف را بررسی کنند، مانند زیرو کلاینت‌ها.

مزیت زیرو کلاینت‌ ها

این تغییر باعث ایجاد راهکارهایی شده است به نام زیروکلاینت شده است. برای برخی موقعیت‌ها و مشاغل، این نیاز به ذخیره اطلاعات روی درایو دیسک سخت (HDD) یا دیسک حالت جامد (SSD) را از بین می‌برد، در عوض همه عملکردها و داده‌ها را از طریق یک زیرساخت امن دسکتاپ مجازی (VDI) وارد فضای ابری می‌کند.

بدون هیچ داده ای ذخیره شده در دستگاه، داده های شرکت به میزان قابل توجهی کمتر آسیب پذیر هستند و هرگونه تهدیدی که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن لپ تاپ وجود داشته باشد از بین می رود.

لیست زیروکلاینت‌های پرطرفدار

خرید آل این وان زیروکلاینت HP t310 

خرید آل این وان زیروکلاینت HP t410

خرید زیرو کلاینت HP t430

خرید زیروکلاینت Dell Wyse 3010

خرید زیروکلاینت DELL WYSE 7020