بهترین گوشی های 2021

فهرست مطالب:

دستگاه‌های جذابی در سال 2021 وارد بازار گوشی‎‌های هوشمند خواهند شد. سامسونگ سال را با معرفی سه مدل از سری گلکسی اس 21 آغاز کرد که هر سه به سرعت به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شدند. کره‌ای‌ها Z Flip 3 و Z Fold 3 را معرفی کردند و حتی توانستند با گلکسی A52s طبقه متوسط ​​را تحریک کنند. اپل با آیفون 13 قدرتمند بازار گرد و غبار ایجاد کرده است تا بهترین‌های اندروید را شکست دهد.

گوگل گوشی‌های مورد انتظار پیکسل 6 را در پیکسل 6 پرو معرفی کرده است، شیائومی قبلاً سری می 11 را در مدل‌های مختلف معرفی کرده است و پرچمداران جدید آن یعنی وان پلاس 9 پرو نیز قبلا معرفی شده‌اند. در این میان لنوو و ایسوس نیز گوشی‌های گیمینگ خود را معرفی کردند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های سال 2021 را بررسی کنیم.

آیفون 13 پرو

بدون شک آیفون‌های اپل یکی از مهم ترین گوشی‌های موجود در بازار هر ساله هستند. نسل جدید آیفون مانند سال گذشته در چهار مدل مینی، استاندارد، پرو و ​​پرو مکس عرضه می شود. با وجود سنسور دوربین اصلی بزرگتر، شارژ بیشتر و پردازنده سریعتر، آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 دچار تغییر عمده ای نمی شود. با این حال اگر مدل پرو را انتخاب کنید، تغییرات را بیشتر از نسل قبل احساس خواهید کرد.

یکی از تغییرات اصلی در مدل های آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس، اضافه شدن نرخ رفرش دینامیک 120 هرتز است که متاسفانه در مدل های استاندارد و مینی رعایت نشده است. دوربین های قدرتمند آیفون که همیشه به طور عام و خاص شناخته شده بوده اند، همچنان می توانند انتخاب را برای علاقه مندان به عکس از میان امکانات اضافی موجود در بازار آسان کنند. تراشه A15 همچنین قدرت محاسباتی فوق العاده ای را در اختیار کاربران آیفون قرار می دهد.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ پرچمداران جدیدی را در سال 2021 عرضه می کند سری سه گانه Galaxy S21 (مدل معمولی بدون پسوند، مدل پلاس و مدل اولترا) فرمول موفقیت سال قبل را ادامه می دهد. این بار سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی گلکسی اس 21 اولترا گذاشته است. با توجه به پایان محدوده نوت، به نظر می رسد این مدل نقش گلکسی نوت محبوب سامسونگ را بازی کند. همانطور که در بررسی گلکسی اس 21 اولترا گفتیم، پرچمدار سامسونگ دارای صفحه نمایش منحصر به فرد، دوربین های عالی و عملکرد سریع است و مطمئنا یکی از بهترین گوشی های سال 2021 خواهد بود.

سامسونگ Z Flip 3 و Z Fold 3

با توجه به استقبال چشمگیر از گوشی های تاشو سامسونگ در سال گذشته، امسال نیز سر و صدای زیادی در اطراف نسل جدید گوشی های تاشو سامسونگ به راه افتاد. Z-Fold 3 با پشتیبانی از دوربین زیر صفحه نمایش و قلم، ادامه ایده های این شرکت کره ای برای گوشی های هوشمندی است که بالاترین عملکرد را به کاربران ارائه می دهد.

از سوی دیگر، سامسونگ با گلکسی زد فلیپ 3 هدف دیگری را دنبال می کند که هدف آن کاربرانی است که می خواهند به جای تمرکز بر عملکرد، عملکرد کامل یک گوشی هوشمند را از یک دستگاه جمع و جور دریافت کنند. صفحه نمایش ثانویه بزرگتر و بلندگوهای استریو، همراه با سخت افزار بهبود یافته از نسل قبلی، Z Flip 3 را به بالغ ترین پوسته بازار و یکی از بهترین ها برای سال 2021 تبدیل کرده است.

Oppo Find N

در سال های اخیر، ایده گوشی های هوشمند تاشو به سرعت رشد کرده است و شرکت های مختلف سعی در رقابت با ایده های جدید دارند. اوپو در سال 2021 کار خود را از دست نداد و با عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو خود، Oppo Find N، به یکی دیگر از طراحی های خلاقانه خود پی برد.

Oppo Find N از صفحه نمایش 7.1 اینچی OLED تاشو و صفحه نمایش 5.49 اینچی OLED سامسونگ بهره می برد. برای مقایسه: وقتی Find N باز است، کوتاه‌تر از Galaxy Z Fold 3 است. اما از نظر عرض، فضای بیشتری را اشغال می‌کند. علاوه بر بحث طراحی، Find N از تراشه اسنپدراگون 888 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال برای اطمینان از عملکرد گوشی های پیشرو استفاده می کند.

شیائومی می 11 اولترا

اگرچه مدل پایه در 11 می، دو روز قبل از شروع سال 2021، سه ماه پس از عرضه آن در 11 می، معرفی شد، اما دو مدل پیشرفته این گوشی، می 11 پرو و ​​می 11 اولترا، بهترین گوشی های شیائومی معرفی شدند. . شیائومی سعی کرده از بهترین سخت افزار ممکن در تولید این گوشی ها استفاده کند. از تراشه اسنپدراگون 888 تا نرخ رفرش 120 هرتز و 67 وات، که شیائومی می گوید می تواند باتری های حجیم را در دو گوشی در کمتر از 40 دقیقه شارژ کند. می 11 اولترا به لطف پنل سرامیکی و نمایشگر کوچک در کنار دوربین های پشتی توجه بیشتری را به خود جلب کرد و آن را به یکی از خاص ترین و بهترین گوشی های سال 2021 تبدیل کرد.

Google Pixel 6 Pro

امسال گوگل با سری پیکسل 6 که از تراشه تانسور ویژه و دوربین های قدرتمند بهره می برد، سعی کرد با پرچمداران قدرتمند سایر برندها رقابت کند. در واقع پیکسل 6 اولین پرچمدار تمام عیار گوگل در سال های اخیر بود که می توانست تمام انتظارات ما را از یک گوشی پرچمدار برآورده کند. طراحی عجیب ماژول دوربین از سری پیکسل 6 شاید در ابتدا ایده خوبی به نظر نرسد، اما می تواند طرفداران زیادی برای خود پیدا کند.

تراشه تانسور ممکن است نقطه قوت پیکسل در برابر رقبای قدرتمندی مانند سری گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 13 نباشد، اما عملکرد دوربین و جذابیت بصری اندروید 12، پیکسل 6 را به یکی از بهترین ها برای سال 2021 تبدیل کرده است، همانطور که می بینید. سناریوها و با یک تفاوت کوچک، Galaxy S21 Ultra با عملکرد شگفت انگیز دوربین های خود از آن پیشی می گیرد.

سونی اکسپریا پرو آی

Xperia Pro i پرچمدار سونی 2021 است که نه تنها از نظر قدرت محاسباتی، بلکه از نظر دوربین نیز حرفی برای گفتن دارد. همانطور که انتظار می رفت، Xperia Pro i از تراشه Qualcomm Snapdragon 888 5G استفاده می کند. سونی در حال نصب یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1 مگاپیکسلی با لنز ساخت شرکت Zeiss برای دوربین پرچمدار خود در سال 2021 است که دیافراگم f / 2.0-4.0 را ارائه می دهد. بدون شک وجود سنسور 1 اینچی برای دوربین یکی از نقاط قوت Xperia Pro i نسبت به رقبای خود است.

گوشی سونی با قیمت 1700 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد و مثل همیشه طرفداران این برند ژاپنی برای داشتن محصولات این شرکت باید هزینه بالایی بپردازند.

Vivo X70 Pro Plus

Vivo X70 Pro Plus در واقع مدل جدید X60 Pro Plus است که تمرکز جدی تری روی دوربین دارد. علاوه بر این، برخی از ویژگی های مورد انتظار مانند مقاومت در برابر آب، بلندگوهای استریو و شارژ بی سیم به X70 Pro Plus اضافه شده است که در X60 وجود نداشت. همچنین دارای تراشه جدید اسنپدراگون 888 پلاس، صفحه نمایش عریض 20:9 با وضوح QHD و دوربین 50 مگاپیکسلی است که در مجموع می توانند Vivo X70 Pro Plus را به یکی از بهترین گوشی های 2021 تبدیل کنند.

Oppo Find X3 Pro

Oppo به عنوان یکی از خلاق ترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند شناخته می شود. پرچمدار Oppo 2021 Find X3 Pro مثال خوبی برای این موضوع است. هنگام طراحی Find X3 Pro، اوپو علاوه بر صفحه نمایش خمیده، محیط ماژول دوربین را نیز طراحی کرد که ظاهر گوشی را بیش از پیش خاص می کند. با سنسور 50 مگاپیکسلی که در دوربین‌های زاویه باز و فرابنفش استفاده می‌شود، گرفتن عکس با Oppo Find X3 Pro نیز می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده باشد.

از نظر سخت افزاری، هر آنچه از یک گوشی پرچمدار انتظار دارید مربوط به Oppo Find X3 Pro است. از تراشه اسنپدراگون 888 تا شارژر سریع 65 واتی تا صفحه نمایش OLED 120 هرتزی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر.

OnePlus 9 Pro

در اولین ماه های سال 2021، وان پلاس گوشی های پرچمدار جدید خود، OnePlus 9 و مدل پیشرفته تر خود، OnePlus 9 Pro را معرفی کرد. این دو مدل از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به شیائومی Mi 11 و Samsung Galaxy S21 دارند. OnePlus با Hasselblad همکاری کرده است تا این دو گوشی را تولید کند تا با سایر رهبران در زمینه عکاسی و فیلمبرداری جدید رقابت کند. تفاوت OnePlus 9 Pro با مدل معمولی این است که دارای صفحه نمایش بزرگتر با کیفیت بالاتر، بدنه فلزی، چهارمین دوربین زوم اپتیکال و شارژ سریع 50 واتی است.

گوشی های وان پلاس همیشه طرفداران پر و پا قرصی بوده اند و مدل های جدید با پیشرفت های خود طرفداران را به وجد خواهند آورد و در لیست بهترین گوشی های سال 2021 قرار خواهند گرفت.

دوئل لیگ لنوو 2

گوشی های بازی معمولاً هرگز آنطور که باید مورد استقبال قرار نمی گیرند. دلیل این امر گرانی، کمیاب بودن در بازار و گاه ظاهر عجیب آنهاست. از نظر ظاهری عجیب، لنوو امسال با معرفی کنسول بازی دستی Legend Duel 2 قدمی رو به جلو برداشته است. یک تراشه تلفن Lenovo با فن خنک‌شده در وسط قرار دارد. دو باتری در بالا و پایین گوشی وجود دارد که با استفاده از دو پورت USB در 30 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به تراشه اسنپدراگون 888 با 18 گیگابایت رم، صفحه نمایش 144 هرتز، بلندگوهای استریو و تعدادی دکمه مجازی در لبه ها اشاره کرد.

نکته جالب در مورد Lenovo Legend Duel 2 این است که بر خلاف سایر گوشی های بازی مانند Asus ROG Phone 5، آنقدر گران نیست و می توانید آن را با قیمت 799 دلار تهیه کنید. این با قیمت مدل پایه سامسونگ گلکسی اس 21 مطابقت دارد.