آل-این-وان-Dell-Wyse-5060
با تنظیمات مهم BIOS در کامپیوترهای آل این وان آشنا شوید

تنظیمات مهم BIOS در کامپیوترهای آل این وان

در این مقاله قصد داریم در مورد موضوعات زیر صحبت کنم:

تنظیمات بایوس در آل این وان

تنظیمات BIOS در کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان (All in One) می‌تواند از بسیاری جهات به کاربران کمک کند، که در این مقاله به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما در این مقاله همراه باشید.

 بوت کردن کامپیوتر در حالی که سیستم روشن است از طریق یک سیستم عامل به نام BIOS انجام می‌شود. سخت‌افزار مجموعه‌ای از برنامه‌های سطحی است که در سطوح پایین‌تر روی تراشه‌های الکتریکی ذخیره می‌شوند و BIOS یکی از آن‌هاست.

چیپ حافظه BIOS روی برد سیستم قرار دارد و عملکردهای مختلفی را در سیستم انجام می‌دهد. BIOS آل این وان عمدتاً برای بوت کردن سیستم و سیستم عامل استفاده می‌شود. سپس تعدادی عملکرد دیگر را در سیستم انجام می‌دهد. در اینجا می‌خواهیم به سایر عملکردها و وظایف تنظیمات BIOS در All In One و نحوه فعال کردن و استفاده از این تنظیمات با هم بپردازیم.

تنظیمات مهم BIOS در کامپیوترهای آل این وان

تنظیمات بایوس کامپیوتر همه کاره برای چیست؟

نقش مهم تنظیمات BIOS در کامپیوتر All In One بوت کردن سیستم عامل و بوت کردن سیستم است. اما این فریمور که بر پایه مین‌ برد سیستم آل این وان ساخته شده است، عملکردهای دیگری نیز دارد. این شامل نقش تنظیمات BIOS در بارگیری درایورها و کنترلرهای سیستم است. هنگام استفاده از All In One، کاربران به این کنترلرها و درایورها نیاز دارند و BIOS آن‌ها را برای دسترسی کاربر بارگذاری می‌کند.

علاوه بر این، تنظیمات BIOS می‌ تواند تنظیمات دیگر سیستم را کنترل کند. از جهتی دیگر BIOS می‌تواند کامپیوترهای دیگری را که به سیستم وصل می‌شوند یا فایل ‌های قابل بوت شدن را شناسایی کرده و به خواندن آن‌ها کمک کند.

  • از دیگر ویژگی‌های BIOS در کامپیوتر آل این وان می توان به اجرای تست‌های POST روی سیستم و بررسی تنظیمات CMOS برای تنظیم تنظیمات مختلف اشاره کرد. به طور کلی می‌توان نقش بایوس را در کنترل و مدیریت تمامی ورودی ها و خروجی های All In One در نظر گرفت.

نحوه دسترسی به تنظیمات بایوس در All in One

در برخی موارد، کاربران باید تعدادی از تنظیمات BIOS را در All In One تغییر دهند و می‌خواهند این تنظیمات را بر اساس عملکرد دلخواه خود تغییر دهند. برای تغییر تنظیمات بایوس در کامپیوتر آل این وان باید دسترسی داشته باشید.

برای وارد کردن تنظیمات بایوس در سیستم‌های همه کاره، باید از میانبرهای صفحه کلید متناسب با مدل و برند سیستم استفاده کنید. این کلیدها معمولاً شامل کلید F2 یا هر دو کلید F2 و Fn به طور همزمان هستند. با فشار دادن این کلیدها در هنگام روشن شدن و بوت شدن سیستم،

می‌توانید وارد تنظیمات بایوس شوید و به آن دسترسی داشته باشید. اکنون می توانید تغییرات لازم را در این تنظیمات اعمال کنید. راه های دیگر دسترسی به تنظیمات بایوس استفاده از کلید BIOS، استفاده از منوی بوت توسعه یافته ویندوز و استفاده از دستور لینوکس است. بسته به نوع و مدل سیستم، می توان از هر یک از این روش ها برای ورود به تنظیمات BIOS در All In One استفاده کرد.

تنظیمات مهم BIOS در All in One چیست؟

طیف کامل تنظیمات BIOS در ال این وان بسیار گسترده است. برخی از مهمترین آن‌ها شامل تنظیمات برنامه زیر است:

چرا تنظیمات بایوس کامپیوتر آل این وان را تغییر دهیم؟

all in one

در بسیاری از موارد، به دلیل تعدادی از مشکلات و نقص در عملکرد نرم افزار آل این وان، ممکن است برنامه به تعدادی تغییرات و به روز رسانی در تنظیمات بایوس در آل این وان نیاز داشته باشد. علاوه بر این، اگر بخواهیم برخی تنظیمات سیستم مانند تنظیمات بوت یا زمان و تاریخ را تغییر دهیم، باید یک سری تغییرات در تنظیمات بایوس ایجاد کنیم. اما برای تغییر حرفه ای تعدادی از تنظیمات، باید تنظیمات BIOS را در All In One به روز کنید. با توجه به ساختار سخت‌افزاری بایوس فقط خواندنی، تنظیمات بایوس را فقط در صورتی می‌توان تغییر داد که ابتدا آن را به‌روزرسانی کنید. مهمترین چیز نصب ویندوز روی کامپیوتر همه کاره است.

به روز کردن تنظیمات بایوس در آل این وان چه زمانی است؟

به طور کلی، زمانی که یک سیستم عامل جدید بر روی سیستم نصب می شود، تنظیمات بایوس باید به روز شود. در بیشتر موارد، در این مرحله، تنظیمات سیستم خراب است و بنابراین باید به روز شود. مورد مهم دیگری که باید تنظیمات بایوس را در آل این وان به روز کنید، زمانی است که با صفحه آبی مرگ ویندوز مواجه می شوید. به خصوص اگر هر یک از اجزای سخت افزاری همه در یک را ارتقا داده باشید.

به عنوان مثال، این مشکل را می‌توان با به روز رسانی دیسک سیستم، CPU و حافظه آل این وان با اصلاح تنظیمات بایوس حل کرد. خرابی عملکرد Turbo Boost، که در عملکرد پردازنده سیستم نقش دارد، مورد دیگری است که در آن تنظیمات بایوس آل این وان باید به روز شود تا خرابی ناشی از آن برطرف شود. یکی دیگر از دلایل مهمی که باید در تنظیمات ال این وان به روز شود، خرابی ترانزیستورهای استفاده شده در آی سی‌های سیستم است.

خرید آل این وان دل 5470

خرید آل این وان دل 5040

خرید آل این وان 7020

خرید آل این وان دل 5060