Thin-client
شرایط نگهداری از مینی کامپیوترها

امروزه که ارزش دستگاه های الکترونیکی هر روزه رو به افزایش است، بهتر است در هنگام استفاده از این مینی کامپیوتر ها دستورالعمل ها و نکاتی را رعایت کنید تا بعد از گذر زمان مجبور به تعمیرشان نشوید.

نگهداری از مینی کامپیوترها

مینی کامپیوترها نیز یکی از ابزارهای پر کاربرد در زندگی  و محیط کاری ما هستند که با رعایت و در نظر گرفتن نکاتی به راحتی می توانید عمر مفید تین کلاینت و مینی کامپیوترتان را بالا ببرید و همچنین از خراب شدن  قطعات آن جلوگیری کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تهویه مناسب کامپیوترهای کوچک

اولین نکته‌ای فضای مناسب به منظور تهویه کامپیوتر کوچک است که مساله‌ای بسیار کلیدی و مهم در افزایش طول عمر، عملکرد و راندمان کلی کامپیوتر کوچک به حساب می‌آید. از این رو بهتر است از قرار دادن مینی کامپیوتر در فضای بسته مانند کشوی میز که هوا جریان ندارد، خودداری نمایید.

MINICOMPUTER

تبادل حرارت در مینی کامپیوترهای بدون فن

تبادل حرارت در مینی کامپیوترهای فن لس (بدون فن) از بخش بالایی دستگاه صورت می‌گیرد، به همین خاطر ترجیحاً به صورت افقی روی میز قرار دهید تا تبادل حرارتی مناسبی با محیط داشته باشند تا فضای کافی برای جریان هوا و تبادل حرارت آن وجود داشته باشد.

در زمانی که کامپیوترهای کوچک بخصوص مدل‌های بدون فن را به صورت افقی بر روی میز قرار می‌دهید از قرار دادن هر گونه جسمی بر روی آن‌ها خودداری نمایید، چرا که این عمل جلوی تبادل حرارت دستگاه با محیط را گرفته و باعث آسیب به دستگاه می‌شود.

استفاده از  آداپتورهای استاندارد

برای اتصال کامپیوترهای کوچک به برق و ارتباط آن با دستگاه‌های دیگر حتما از آداپتورها و کابل‌های استاندارد استفاده کنید. برای اطمینان از مناسب بودن آداپتور و جلوگیری از آسیب به دستگاه از آداپتوری استفاده کنید که به همراه محصول ارائه می‌شود.

قبل از جدا کردن آداپتور، حتما از خاموش بودن کامپیوتر کوچک اطمینان حاصل کنید. در هنگام روشن بودن مینی کامپیوتر از جداسازی به طور ناگهانی آداپتور و خاموش شدن دستگاه اجتناب فرمایید. و به یاد داشته باشید که هنگام روشن بودن مینی کامپیوتر، آن را جابه‌جا نکنید.

دمای محیطی مناسب برای کامپیوترهای کوچک

محل قرارگیری دستگاه یکی از عوامل موثر بر طول عمر دستگاه است. تهویه مناسب، دمای متعادل و رطوبت کم از ویژگی‌های یک محیط استاندارد برای کامپیوترهای کوچک است. از قراردادن دستگاه در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری نمایید. در نظر داشته باشید که قرار گرفتن دستگاه در محیط گرم ( بالای ۲۸ درجه سانتی‌گراد) یا نزدیکی به وسایلی که تولید حرارت می‌کنند باعث ایجاد خرابی و کاهش عمر مفید قطعات دستگاه می‌شود.

نحوه قرارگیری و جابجایی کامپیوترهای کوچک

کامپیوترهای کوچک می‌تواند هم به صورت افقی بر روی سطح صاف قرار بگیرند و هم به پشت مانیتورها متصل شوند. پیشنهاد می‌شود دستگاه در محلی قرار گیرد که در معرض افتادن و ضربه نباشد. در زمان جابه‌جایی دستگاه نیز دقت کرده و از پرت کردن، ضربه زدن و تکان دادن دستگاه به شدت خودداری نمایید.

براکت اتصال به مانیتور

روش تمیز کردن کامپیوترهای کوچک

برای تمیز کردن دستگاه، بهتر است ابتدا آن را خاموش کرده و به کمک یک دستمال نم‌دار آن را تمیز نمایید و به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نکنید تا دستگاه و بدنه آن بر اثر رطوبت و نفوذ مواد نامناسب آسیب نبیند.