زیرو کلاینت و مجازی سازی
چگونه می توان از قابلیت مجازی سازی زیروکلاینت استفاده کنیم؟

فهرست مطالب:

مجازی سازی در زیروکلاینت‌ها

مجازی سازی (VDI) روشی جدید برای مدیریت دسکتاپ‌های کاربران معرفی می‌کند. مجازی سازی در زیروکلاینت به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌‌‌‌دهد تا کاربران را در بستر مجازی سازی در دیتاسنتر (سرور) مدیریت کنند.

به این شکل که زیرو کلاینت‌ها با استفاده از پروتکل‌های مجازی سازی به سرور متصل می‌شوند. کاربران با استفاده از پروتکل‌های مختلف از جمله rdp به دسکتاپ خود دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیریت دسکتاپ کاربران در زیروکلاینت

 مجازی‌سازی در زیروکلاینت یک راه حل است نه صرفا یک محصول. مجازی‌سازی با ترکیب مزایای محاسبه و تقسیم شده مبتنی بر سرور، باعث بهبود ثبات، عملکرد عالی و مدیریت ساده برای دسکتاپ‌های کاربران در شرایط مختلف می شود. و این یکی از مزایای پررنگ زیروکلاینت است.

زیرو کلاینت و مجازی سازی

مدیریت دسکتاپ‌های کاربر همیشه چالش هایی را به همراه داشته است. چندین مدل اجرا و انواع مختلفی از نمونه های مدیریتی سعی در مقابله با این چالش ها داشته اند که هرکدام با درجات مختلف موفقیت به نتیجه رسیده اند.

مدل‌ های اجرا مجازی سازی

با استفاده از زیرساخت مجازی VMware به طور موثری مشکلات اصلی در رویکردهای مبتنی بر سرور و محاسبات داخل سرور را برطرف و حل می‌کند.

پروتکل VMware به چندین کاربری اجازه می‌دهد تا همزمان با هم با اشتراک منابع سخت افزاری فیزیکی مانند CPU، حافظه، شبکه و ذخیره سازی، به عنوان ماشین مجازی مجزا کار کنند.

این تکنولوژی و پروتکل برای کار در زیروکلاینت‌ها به این صورت است که به هر کاربر، سیستم عامل خاص خود را می‌دهد، امکان تخصیص  منابع را به صورت تک تک فراهم می‌کند و از کاربران در برابر ویروسی شدن برنامه ها و خطاهای سیستمی عملیاتی، ناشی از فعالیت های سایر کاربران در زیروکلاینت محافظت می‌کند.

بر خلاف محاسبات متمرکز مبتنی بر سرورمرکزی، زیرساخت مجازی‌سازی (VDI) به هر کاربر دسترسی یک ماشین مجازی مستقل برای محاسبات دسک تاپ می دهد. اجرای Citrix ، Terminal Server یا هر سیستم عامل چند کاربره به خودی خود نمونه‌ای از مجازی سازی نیست. مجازی سازی با ارائه سیستم عامل خاص خود به هر کاربر، ویژگی های یک مدیریت پایدار و عملکردی که برای استقرار وتوسعه دسکتاپ های متمرکز ضروری است، فراهم می کند.

آل این وان زیروکلاینت

مجازی سازی مزایای محاسبات به صورت متمرکز و توزیع شده را با هم به همراه دارد. مجازی سازی با تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد، گزینه جدیدی را برای مدل رایانه های سنتی ارائه می دهد.

بررسی مزایای محاسبات بر روی سرور در زیروکلاینت‌

مجازی سازی زیروکلاینت یک مدل محاسباتی جدید مبتنی بر سرور است که به مزایای مرتبط با استقرار سرور مرکزی دست می یابد.

موارد و مزایایی که محاسبات بر روی سرور مشخصا دارند:

  • امنیت داده: امنیت نگهداری داده‌های زیرو کلاینت‌ها را در مرکز داده و سرور بهبود می بخشد.
  • کاهش هزینه‌های سخت افزاری: ادغام و کاهش دوره ای ارتقا سخت افزار و تجهیزات، هزینه ها را برای سرور و سیستم کاربران  به حداقل می رساند. به این صورت که با ارتقاء نرم افزارها در هر زیرو کلاینت‌ این ارتقا را به صورت مجزا انجام دهید.
  • مدیریت آسانتر: نصب و اجرای متمرکز برنامه‌ها را به راحتی انجام دهید. نیاز به نصب یکباره در سرور دارید، نه اینکه برای هر زیرو کلاینت به صورت مجزا.