zeroclient
3 مزیت اصلی زیروکلاینت

مزایای استفاده از  ZeroClient

زیروکلاینت، کامپیوتر کوچک به اندازه یک کتاب یا کمتر است که می تواند جایگزین کیس‌ها و کامپیوترها شود و خدمات محاسباتی مورد نظر کاربران را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در زیر مزایای استفاده از Zero Client را بررسی خواهیم کرد.

مزایای زیروکلاینت چیست؟

Zero Client به دلیل مزیت‌های فراوان و همچنین کاربردی بودن و عملکرد مفیدشان مورد توجه قرار گرفته‌اند و کمتر کسی است که پس از اطلاع از مزیت‌های فراوان زیروکلاینت‌ها، تمایلی به استفاده از ‌آن‎‌‎ها در سازمان و اداره خود نداشته باشد.

پر مروری بر مزایا و کاربردهای زیروکلاینت‌ها در زیر خواهیم داشت:

1. امنیت اطلاعات در  زیروکلاینت

دغدغه اولیه هر سازمانی برای استقرار تجهیزات و سیستم های خود و بهبود عملکرد سازمان در درجه اول امنیت اطلاعات و بهینه سازی روش‌های مرتبط با مسائل امنیتی برای حفظ داده های مهم این مجموعه است.

مهمترین مزیت استفاده از ZeroClient امنیت بسیار بالا در هنگام استفاده از این دستگاه است، زیرا زیروکلاینت تنها یک پورت ارتباطی برای اتصال سرور به صفحه نمایش شما و در این حالت داده‌ها به ویژه داده‌های مهم و خصوصی به مرکز داده است. انتقال مجموعه، متمرکز هستند و نگهداری و ایمن سازی آن‌ها بسیار آسان خواهد بود. علاوه بر این هارد دیسک و منبع اطلاعات در دسترس نیروی کار نخواهد بود و کنترل آن بسیار آسان خواهد بود.

2. هزینه کم با زیروکلاینت‌ها

مزایای زیروکلاینت

در هر اداره و سازمانی با چندین کارمند که برای هر نیروی کار به یک سیستم نیاز دارند، در نتیجه مدیران مجموعه‌ها برای تهیه هر کیس کامپیوتر هزینه زیادی  را باید صرف کنید. در حالی که با Zero Clients  موضوع کاملا متفاوت است. هزینه تمام شده زیرو کلاینت‌ها برای تجهیز شرکت‌ها برای مدیران شرکت‌ها بسیار کمتر از تهیه یک کیس جداگانه برای هر کارمند خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Zero Client که باعث محبوبیت این دستگاه ها می شود قیمت بسیار پایین نسبت به کیس و اقتصادی بودن آن است. با استفاده از زیرو کلاینت ها برای به روز رسانی سیستم و همچنین برنامه ها دیگر نیازی به اپدیت تک تک سیستم‎ها ندارید و با به روز رسانی سرور تمامی زیروکلاینت‌های متصل به آن‌ها نیز آپدیت خواهند شد. در نتیجه به طور محسوسی در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

3. اعمال محدودیت‌ها به صلاحدید سازمان

مدیران مجموعه‌ها ممکن است بخواهند که دسترسی‌ها و منابع خاصی را به به دلایل مختلف برای کارمندان خود محدود کند.به همین جهت، زیروکلاینت‌ها پیشنهادی عالی هستند برای لحاظ این موضوع و مدیران می‌توانند محدودیت‌ها را در سرور لحاظ تا در زیرو کلاینت اعمال شود.