زیروکلاینت Dell Wyse D200
معرفی زیروکلاینت Dell Wyse D200

فهرست مطالب:

تعریف زیروکلاینت

زیروکلاینت Dell Wyse D200

نحوه کارکرد زیروکلاینت

زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت Zero Client یک سخت افزار کوچک، قدرتمند است که به کاهش هزینه‌ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا، کمبود امنیت و مزایای بیشتر در هنگام استفاده در محیط VDI کمک می‌کند. یک سرویس زیروکلاینت دارای زمان بوت بسیار سریع است، نیاز به تعمیر و نگهداری IT بسیار کمی دارد و تقریباً به طور کامل از سیستم عامل  VDI استفاده می‌کند.

در خالص‌ترین تعریف، Zero Client هیچ سیستم عامل (OS) و ذخیره‌سازی محلی به عنوان یک دستگاه نقطه پایانی ندارد. این بسیار متفاوت از محیط رایانه رومیزی سنتی است، به عنوان مثال، در رایانه‌های شخصی همه چیز مستقیماً روی دسکتاپ محلی شخصی وجود دارد. حتی با دستگاه تین کلاینت که دارای درجه‌ای از سیستم عامل داخلی و مقداری حافظه محلی برای سفارشی‌سازی برنامه‌های کاربر نهایی است، متفاوت است.

نحوه کار زیروکلاینت

با زیروکلاینت، همه برنامه‌های دسکتاپ تهیه و به صورت مرکزی از یک سرور از راه دور مدیریت می‌شوند. پردازنده روی صفحه طراحی شده است که تنها از یک پروتکل خاص مانند VMware PCoIP یا Blast Extreme ، Teradici PCoIP ، Citrix HDX ، Microsoft RDP ، Parallels RAS و غیره استفاده کند.

زیروکلاینت
زیروکلاینت

زیروکلاینت Dell Wyse D200

زیروکلاینت Dell Wyse D200، مگابایت 64 فلش است، ظاهراً هیچ سیستم عاملی استفاده نشده است، در جعبه اصلی با همه لوازم جانبی نشان داده شده‌است. موس، صفحه کلید، آداپتور اتصال کابل ویدئو، پایه و AC Adapter با راهنمای شروع سریع داخل جعبه.


اطلاعات کلی مدل برای محیط‌های رومیزی مجازی یا کامپیوترهای تیغه ای، کلاس Wyse P کلاس ایستگاه کاری را برای برنامه‌های کاربردی پیشرفته است. از جمله CAD ، مدل‌سازی جامدات سه بعدی، ویرایش ویدئو و بهره وری اداری در سطح کارگران پیشرفته ارائه می‌دهد.

بر اساس موتور سخت افزاری PCoIP ، این سرویس گیرنده بدون حالت نیاز به سیستم عامل محلی است. برخلاف پیاده‌سازی نرم افزاری انعطاف پذیر، این موتور سخت افزاری اختصاصی PCoIP بالاترین سطح عملکرد صفحه نمایش را ارائه می‌دهد.

در حالی که اندازه آن فقط یک نوت بوک است، کلاس Wyse P یک سیستم مجازی کاملاً کاربردی و جمع و جور است که نیاز به دسکتاپ را برطرف می‌کند. اما احساس یک تجربه واقعی از رایانه را می‌دهد.

کلاس Wyse P شامل عناصری برای کاربر بالا مانند پشتیبانی از صفحه نمایش چندگانه، پخش چند رسانه‌ای، صدای HD و چهار پورت USB جانبی است. پلت فرم کلاس Wyse P چالش‌های تهیه، مدیریت، نگهداری و ایمن‌سازی دسکتاپ‌های سازمانی را برطرف می‌کند.

مشخصات پردازنده زیروکلاینت Dell Wyse D200

پردازنده مرکزی آن Teradici 1100P PCoIP است.از ویژگی‌های زیروکلاینت Dell Wyse D200 انعطاف‌پذیری بالا است .برای امور گرافیکی به کمک پروتکل PCoIP می‌توانیم از زیروکلاینت d200 استفاده کنیم.

Teradici 1100P PCoIP
Teradici 1100P PCoIP

این دستگاه به طور همزمان از 2 مانیتور پشتیبانی می‌کند و دارای وضوح تصویر شفاف با کیفیت تصویر Full HD است. برای مجازی سازی می توانیم از این دستگاه استفاده کنیم.

سرعت ارتباطی بالا، دوام بالا، بدون سرو صدا و فن لس بودن از مزایای دیگر زیروکلاینت d200 است.