گوشی شیائومی
منع گوشی‌های شیائومی در ایران

به‌ تازگی در گزارشی آمده است شیائومی برای پیروی از تحریم‌های آمریکا گوشی‌های خود را در ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و منطقه کریمه غیرفعال می‌کند.

شندی پیش چندین اپلیکیشن ایرانی از اپلیکیشن پلی استور حذف شد و اکنون خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد تنها دلیل قابل ذکر تحریم‌ها می‌باشد.

درهفته‌های گذشته، شیائومی گوشی‌های خود در کشورهای کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و منطقه کریمه با هدف پیروی از قوانین صادرات و جلوگیری از فروش آن‌ها در این کشورها تحریم کرده است.

 گوشی‌های شیائومی
گوشی‌های شیائومی

این پروسه به این صورت است که چند روز پس از فعال شدن موبایل، دستگاه کاربر قفل می‌شود و پیامی مبتنی بر اینکه: «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»برای کاربر ارسال می‌شود.

 

چگونه می‌توانیم این مشکل برای گوشی های شیائومی را رفع کنیم؟

چنانچه گوشی شیائومی شما دچار این مشکل شد، می‌بایست گوشی خود را به گارانتی بازگردانید تا مشکل آن حل شود. یا اینکه مبلغ گوشی شما می‌بایست پس داده شود. این شرایط در کشورهای مختلف متفاوت است به طور مثال در کوبا این امکان وجود ندارد.

اما در ایران، انواع گوناگونی از فروشندگان و گارانتی‌های شیائومی وجود دارند. بنابراین، چنانچه با این مشکل روبرو شدید نگران نباشید. در ادامه چند پیشنهاد برای شما ارایه می دهیم که می تواند در این وضعیت کمک کننده به شما باشد.

گوشی شیائومی
گوشی شیائومی

1- اگر گوشی شما اپدیت داد فعلا گوشی شیائومی خود را به روزرسانی نکنید.

2- پیش از خرید گوشی، مطمئن شوید که منطقه آن گلوبال یا جهانی است. اگر که می‌توانید یا حتی اگر امکانش را دارید، فعلاً از کاستوم رام‌ها بر روی گوشی شیائومی خود استفاده کنید. توصیه می‌شود، که گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی را فقط با گارانتی و از مراجع رسمی خریداری کنید.

طبق گزارش‌های دریافت شده در حال حاضر، هیچ موردی از قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران گزارش نشده است. یکی از شرکت‌های گارانتی چندی قبل با شیائومی تماس برقرار کرده بود و این کمپانی به روزرسانی را جهت رفع ایراد تماس اضطراری گوشی‌های خود بیا کرده است.

نتیجه نهایی

به نظر می‌رسد شیائومی فعلاً مشکلی با گوشی‌های موجود در ایران ندارد، و این مشکل شامل گوشی‌هایی است که وضعیت مشخصی ندارند و مربوط به منطقه‌های مربوط به ایران نباشند. به طور مثال اگر یک گوشی با منطقه استرالیا را فعال کنید، ممکن است قفل شود! بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که فعلاً از منابع غیر رسمی این گوشی را تهیه نکنید.

آیا شما هم با ما، هم نظر هستید؟ ایا سیاست خاصی پشت این ماجراها هست؟

منبع: https://bit.ly/2Zx8mIj

https://cutt.ly/3RPIf3e

https://tinyurl.com/3nhcbdtv

از دسترس خارج شدن گوشی شیائومی، تغییر ریجن گوشی شیائومی، گوشی گیمینگ، مشکلات گوشی شیائومی، Zoomit ir، Block Xiaomi phone، بررسی گوشی های شیائومی، بررسی گوشی های سامسونگ، بررسی گوشی موبونیوز، بررسی گوشی a32، بررسی گوشی m51، بررسی گوشی اپارات، بررسی گوشی p40 pro،بررسی گوشی a12