مینی کیس
مینی کیس‌ها چگونه کار می‌کنند؟

مینی کیس‌ها یا کیس‌های کوچک، مانند کامپیوترها دارای یک واحد پردازش مرکزی یا CPU هستند. این بدان معناست که مینی کیس‌ها از روش پردازشی مشابه کامپیوترها استفاده می‌کنند. هم در رایانه های معمولی و هم در رایانه‌های کوچک، CPU دستورالعمل‌ها را از حافظه واکشی می‌کند. سپس از ALU برای اجرای یک دستورالعمل استفاده می‌کند و سپس نتیجه را در حافظه ذخیره می‌کند.

فهرست مطالب

قطعات و ویژگی‌های مختلف یک مینی کیس

مینی کیس‌ها معمولاً همان اجزای کامپیوترهای معمولی را دارند. البته تفاوت‌های کوچکی بین اجزای یک کیس‌ کوچک و اجزای یک کامپیوتر وجود دارد.

بیایید به اجزای یک مینی کیس نگاهی بیندازیم

  • پردازنده: عملیات مبتنی بر داده مورد نیاز کاربر را انجام می‌دهد. مینی کیس‌ها معمولا از پردازنده‌های مبتنی بر ARM استفاده می‌کنند. زیرا این پردازنده‌ها کوچکتر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.
  • حافظه: وظیفه حافظه ذخیره داده و اطلاعات است. دو نوع حافظه وجود دارد: رم یا حافظه فقط خواندنی (ROM) و رم یا حافظه با دسترسی تصادفی (RAM).
  • ذخیره سازی: مینی کیس‌ها از حافظه فلش برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند.
  • سیستم عامل: بستری برای اجرای برنامه‌های دیگر است.
  • پورت‌های کامپیوتر: اتصال به دستگاه‌های دیگر مانند ماوس، مانیتور، صفحه کلید و موارد دیگر را برای مینی کامپیوتر فراهم می‌کند. بسته به نوع کامپیوتر شخصی، این پورت‌ها ممکن است شامل USB یا HDMI، خروجی تصویر RCA و جک صدا باشد.

نکاتی که قبل از خرید کیس‌های کوچک باید بدانید

مینی کیس‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند به همین خاطر اگر قصد خرید یک کیس کوچک را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید:

مینی کیس‌ها

نیازهای شما تعیین می کند که کدام نوع CPU برای شما مناسب است.

قبل از خرید هر چیزی، خواه یک ابزار دیجیتال یا چیز بسیار ساده‌تری باشد، باید بدانید که می‌خواهید محصول چه نیازهایی را برآورده کند. آیا می‌خواهید از کیس کوچک برای کارهای سبک روزمره مانند ارسال ایمیل و گشت و گذار در وب استفاده کنید یا برای استفاده سنگین‌تر مانند بازی یا پخش ویدیو به آن نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید یک کیس کوچک برای کاربردهای ساده بخرید، توصیه می‌کنیم از تراشه‌های مشابه تراشه‌های تلفن همراه (مانند Intel Atom) یا تراشه‌های دسکتاپ Core i3 استفاده کنید. اگر می خواهید از مینی کیس های سنگین تری استفاده کنید، توصیه می کنیم از پردازنده های Core i5 و بالاتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مدل پردازنده ای که انتخاب می کنید تأثیر بیشتری بر قیمت نهایی مینی کیس شما دارد.

نکته مهم در هنگام خرید مینی کیس

یکی از مواردی که در هنگام خرید کیس‌ کوچک برای بسیاری از کاربران ممکن است پیش بیاید این است که، مینی کیس‌ها تماما استوک هستند. استوک بودن مینی کیس‌ها هم باعث کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود و هم اینکه ضمانت نامه و گارانتی کمتری داند.

به همین جهت، توصیه مطمئن‌تر و بسیار به صرفه‌تر برای کاربران، استفاده از کامپیوترهای کوچک می‌باشد.

مینی کامپیوتر

کامپیوترهای کوچک، با طول عمر بسیار بیشتر از مینی کیس‌ها، همچنین با میزان خرابی کمتر قطعات (به دلیل فن لس بودن)، ارائه گارانتی 12 ماهه سراسری و کشوری، کارکرد 24 ساعته و همچنین قیمت بسیار مناسب‌تر و به صرفه‌تر، پیشنهادی هوشمندانه‌تر خواهند بود.