انواع مینی کیس
مینی کیس در برابر کیس‌های کامپیوتری در سال 2022

مینی کیس در برابر کیس‌های کامپیوتری در سال 2022

طبقه بندی کیس‌های کامپیوتر بر اساس اندازه آن‌ها تا حدودی مبهم است. این ابهام از این واقعیت ناشی می‌شود که طبقه بندی اندازه‌ها هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند. این نام گذاری می‌تواند خرید یک برج جدید را برای افرادی که برای اولین بار به دنبال راه اندازی دکل هستند کمی دلهره آور کند. اگر قبلاً با کیس‌های رایانه شخصی آشنا هستید، هنوز یک یا دو چیز وجود دارد که می‌توانید با خواندن این مقاله یاد بگیرید.

برای توضیح تفاوت بین اندازه‌های مختلف کیس کامپیوتر موجود، دسته‌بندی سنتی آن‌ها آسان است. غول فناوری کره ای سامسونگ ماجراجویی‌های خود را در Metavars آغاز کرده و پلتفرم واقعیت مجازی Decentraland را برای راه اندازی پروژه های خود انتخاب کرده است. هر فرمت مزایای خود را دارد و هر جلد دارای معایبی است. علاوه بر این، هر اندازه کیس کامپیوتر برای پاسخگویی به نیازهای مختلف ساخته شده است.

تعریف مینی کیس

مزایی مینی کیس

معایب مینی کیس

مینی کیس

برج کوچک کوچکترین اندازه در کیس‌های PC است. قاب‌های مینی کیس معمولاً بین 13، 14 اینچ ارتفاع دارند. این واحد یک مادربرد سایز میکرو را در خود جای می‌دهد. معمولاً مادربرد میکرو ATX بهترین گزینه است.

مینی کیس در برابر کیس‌های کامپیوتری در سال 2022

مینی کیس در مقابل کیس میانی

علاوه بر این، بیشتر کیس‌های مینی فضای کافی برای نگهداری یک GPU دارند. چند برج کوچک با فضای کافی برای دو نفر وجود دارد. اندازه آن نیز برای قرار گرفتن در 4 جایگاه انبساط کافی است.

مزایای مینی کیس برج

کیس‌های برج کوچک اساساً افرادی را هدف قرار می‌دهند که محدودیت فضا دارند. این افراد معمولاً به یک کیس کامپیوتر جمع و جور نیاز دارند که فضای زیادی را در فضاهای محدود آن‌ها اشغال نکند. علاوه بر این، این واقعیت که فضای کمی را اشغال می‌کند، کار کردن با آن را آسان می‌کند. می‌توانید دستگاه را روی میز یا زیر آن قرار دهید، صرف نظر از اینکه آن را در کجا قرار می‌دهید، مشکلی نخواهد داشت.

علاوه بر این، این واحدها یک راه حل عالی برای افراد با بودجه ارائه می‌کنند. اگر به‌دنبال راه‌اندازی یک دستگاه رایانه بازی هستید اما پول زیادی ندارید، مینی برج برای شما کافی است. اگر به دنبال ایجاد یک CPU برای مصارف خانگی هستید، دیگر نیازی به گرفتن سایز برج بزرگتر از برج کوچک نیست.

معایب مینی برج کیس

در حالی که قیمت پایین و اندازه جمع و جور ممکن است برای مجموعه خاصی از بازار جذاب باشد، این عوامل همچنین دلیل برخی از معایب هستند.

جعبه‌های برج مینی اندازه کافی برای قرار دادن سخت افزار کافی را ندارند. اگر به دنبال ساخت یک دستگاه بازی هستید که بتواند عناوین مدرن را به خوبی بسازد، فضا برای یک واحد پردازش گرافیکی کافی نیست. برای اجرای بازی‌های مدرن با ظرفیت کامل، حداقل باید فضایی برای دو یا سه واحد پردازش گرافیکی داشته باشید.

علاوه بر این، کمبود فن نیز به طور چشمگیری توانایی خنک کنندگی کیس برج مینی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید یک دکل بازی مناسب ایجاد کنید که قادر به اجرای جدیدترین عناوین باشد، برج کوچک کافی نخواهد بود. شاید بهتر باشد کیس‌های برج میانی را ترجیح دهید

کیس برج میانی

کیس‌های Mid Tower رایج‌ترین اندازه‌های کیس کامپیوتر هستند که می‌بینید گیمرها یا سازندگان سفارشی از آن استفاده می‌کنند. یک کیس برج میانی معمولاً 17، 20 اینچ ارتفاع دارد که فضای کافی را برای 6، 8 جایگاه توسعه و فضای کافی برای نگهداری ،2 3 مادربرد را فراهم می‌کند. این برج همچنین دارای فضای کافی و خنک کننده برای 2 3 GPU است. با این حال، اگر از یک مادربرد ATX با اندازه کامل استفاده می‌کنید، اکثر کیس‌های برج فقط می‌توانند یک مادربرد را در خود جای دهند.


مزایای Mid Tower Case

کیس Mid Tower به اندازه کافی بزرگ است تا نیازهای بازی اکثر جمعیت بازی را برآورده کند. بازی‌های مدرن معمولاً برای اجرای روان به دو واحد پردازش گرافیکی نیاز دارند. محفظه برج میانی با فضایی برای هشت جایگاه توسعه، فضای کافی برای قرار دادن دو یا حتی سه واحد پردازش گرافیکی را دارد.

علاوه بر این، فضای اضافی باعث خنک شدن بهتر می‌شود. پردازنده‌های گرافیکی به دمای بالای 90 درجه می‌رسند که در کیس Mid Tower در مقایسه با کیس‌های مینی یا فول سایز بسیار قابل کنترل‌تر است. وجود طرفداران بیشتر همچنین می‌تواند در برابر گرد و غبار قابل توجهی که می‌تواند به رایانه شما آسیب برساند کمک کند.

علاوه بر این، اتاق اضافی امکان مدیریت بسیار آسان تر کابل را فراهم می‌کند. هنگامی که کابل‌های شما نزدیک یکدیگر هستند، جمع آوری گرد و غبار برای آن‌ها آسان تر است. کیس برج میانی احتمالاً اندازه مناسبی برای اکثریت جمعیت بازی‌های بیرونی است.

معایب Mid Tower Case

در حالی که کیس برج میانی فضای زیادی را فراهم می‌کند، برای برخی افراد هنوز کافی نیست. برای افرادی که به دنبال بازی با کیفیت Ultra hi definition هستند، اندازه قاب برج میانی کافی نیست. برای اجرای بازی‌ها با گرافیک 4k، به یک کامپیوتر هیولا نیاز دارید. می‌توانید 3 کارت گرافیک را در کیس برج میانی خود قرار دهید، اما پس از آن خنک‌کردن به یک دردسر تبدیل می‌شود. محفظه برج میانی به اندازه کافی بزرگ نیست که سیستم خنک کننده مایع را در خود جای دهد.

علاوه بر این، کیس‌ها بسیار گران‌تر از کیس‌های برج کوچک هستند. برای کسی که به دنبال ساخت یک دکل بازی اقتصادی است که مقدار قابل توجهی پول برای یک CPU خرج می‌کند، این کیس‌ها گزینه مناسبی نیست. به همین ترتیب، برای کسی که به دنبال یک CPU خانگی پایدار است، کیس mid tower ممکن است بیش از حد باشد.

به نظر می‌رسد کیس برج میانی تعادل مناسبی بین اندازه و کارایی دارد. اگر به دنبال عملکرد بیشتر هستید، گزینه دیگری برای شما وجود دارد.

مینی کیس در برابر کیس‌های کامپیوتری در سال 2022

کیس کامل برج

کیس کامل برج بزرگ‌ترین اندازه از سه اندازه سنتی برج کامپیوتر است. کیس‌های کامل برج معمولاً در ارتفاع 21 اینچ و بالاتر قرار می‌گیرند. این اندازه برج می‌تواند هر سخت‌افزاری را که به سمت آن پرتاب می‌کنید با فضایی برای 7، 10 شکاف توسعه در خود نگه دارد. این اندازه خاص فضای کافی برای پشتیبانی از خنک کننده مایع را نیز دارد.

مزایای قاب Full Tower

محفظه کامل برج فضای کافی را برای شما فراهم می‌کند. افرادی که نیاز به بازی با وضوح 4k دارند، داده ماینرها، اورکلاکرهایی که از این رایانه شخصی استفاده می‌کنند، مشکل فضایی ندارند.

با فضای کافی برای پشتیبانی از چهار واحد پردازش گرافیکی، کیس‌های کامل برج فضای کافی برای خنک کننده مایع دارند. خنک کننده مایع به طور قابل توجهی کارآمدتر است و همچنین زیبایی فوق العاده‌ای دارد.

معایب کیس Full Tower

نقطه ضعف اصلی کیس کامل اندازه است. با قرار دادن بیشتر کیس‌های رایانه شخصی 21 اینچی و بالاتر، قرار دادن این کیس‌ها می‌تواند دشوار شود. به خصوص برای افرادی که محدودیت فضا دارند. این یک گزینه قابل اجرا نیست علاوه بر این، نیازهای خنک کننده چنین برج بزرگی بسیار زیاد است. شما باید روی تعداد زیادی فن سرمایه گذاری کنید یا حتی خنک کننده مایع را در نظر بگیرید. با وجود سخت‌افزار زیاد در داخل، در صورت عدم کارایی خنک‌کننده، کیس کامپیوتر می‌تواند به اندازه کافی برای پخت تخم‌مرغ داغ شود.

برج کامل در مقابل برج میانی

اگر می‌خواهید یک دکل بازی مناسب بسازید، برج‌های کوچک گزینه‌ای مناسب نیستند. برای یک دکل بازی، رایج ترین سوال معمولاً برج میانی در مقابل برج کامل است.
اما در نهایت آنچه که بیش از همه مهم است، چیزی است که نیاز دارید. اگر برای بازی‌های سخت به یک دکل عظیم نیاز دارید، به سراغ کیس کامل برج بروید. اگر به یک پلت فرم قوی نیاز دارید که به اندازه کافی قادر باشد بازی‌های مدرن را به آرامی انجام دهد، کیس برج میانی عالی خواهد بود. مهم است که به یاد داشته باشید که بزرگتر همیشه به معنای بهتر نیست.