مینی کیس
مینی کیس چیست؟ مزایا و معایب مینی کیس

مینی پی سی ها نسخه های کوچک شده رایانه های رومیزی بوده که اندازه های مختلفی دارند و دارای مزایای منحصر به فرد و همچنین برخی از معایب می باشند. مینی پی سی ها اساساً دستگاه های جعبه ای شکل کوچکی بوده و دارای پورت هایی هستند که با هیچ وسیله جانبی مانند مانیتور، صفحه کلید حمل نمی شوند. بنابراین، آنها می توانند برای افرادی از قبل مانیتور و وسایل دیگر را دارند، استفاده شوند.

به دلیل اندازه کوچک آنها – که می توان آن را با چند تلفن هوشمند که روی هم قرار گرفته اند مقایسه کرد – مینی رایانه های شخصی می توانند از نظر قدرت کاملاً محدود باشند (همیشه اینطور نیست)، اگرچه آنها به کاربران اجازه می دهند تا اکثر کارهای ضروری مانند چک کردن ایمیل را انجام دهند. از این رو، بررسی کارهایی که از یک مینی پی سی استفاده می کنید، هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک رایانه شخصی با اندازه کامل یا یک نسخه مینیاتوری کلیدی است.

مینی کیس چیست؟

مینی کیس (minicase)، همان کیس‌های سنتی گذشته هستند با این تفاوت که در اندازه‌ای کوچک‌تر عرضه شده‌اند. رایانه‌هایی با کیس کامپیوتر کوچک، مزایای یک رایانه با اندازه کامل را در طراحی صرفه‌جویی در فضا ارائه می‌دهند. در حالی که فشرده هستند، این سیستم های کم مشخصات ممکن است با تغییر نیازهای کاربر منجر به هزینه‌ها و مشکلات اضافی نیز شوند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مینی کیس پرداختیم. دو نوع مختلف این نوع کامپیوترها شامل تین کلاینت و زیروکلاینت است.

مینی کیس چیست

کاربرد مینی کیس

کیس‌های کوچک عملکردها و کاربردهای متفاوتی و از جمله کارایی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امور اداری
  • کاربری خانگی
  • مناسب برای گیمرها
  • طراحان سایت و برنامه نویسان

مینی کیس چیست

  • هزینه کمتر در مقایسه با لپ تاپ ها.
  • اندازه کوچک تر و قابلیت حمل بهتر.
  • برخی دارای سینی هایی هستند که به شما امکان می دهد آنها را مستقیماً روی مانیتور خود با استفاده از سیستم نصب VESA بچسبانید.
  • به شما امکان می دهد از مانیتورها یا تلویزیون هایی که قبلاً دارید استفاده کنید.
  • مصرف برق بسیار کمتری نسبت به سایر دسکتاپ ها هنگام استفاده و در حالت بلا استفاده دارد، که باعث صرفه جویی در هزینه و سازگاری با محیط زیست می شود.

معایب مینی کیس‌

  • بسیاری از آنها فن ندارند، که می تواند منجر به مشکلات حرارتی هنگام انجام کارهای پردازش سنگین شود.
  • مینی پی سی هایی که دارای فن هستند، فن‌های کوچک‌تری دارند که باید سریع‌تر از فن‌هایی که در رایانه‌های شخصی نصب شده‌اند بچرخند، که می‌تواند صدای فن را در رایانه کوچک افزایش دهد.
  • ممکن است بیشتر آنها برای کارهایی که منابع بیشتری مصرف می کنند مناسب نباشند.
  • شما باید صفحه نمایش و لوازم جانبی خود را تهیه کنید، که می تواند هزینه را افزایش دهد.
  • به اندازه یک لپ تاپ برای سفر قابل حمل نیست.

محدودیت‌ در کاربری رندرینگ و طراحی

اگر به یک سیستم سریعتر و قدرتمندتر برای طراحی گرافیکی، تولید ویدئو، CAD یا سایر کارهایی که نیاز به پردازنده دارند نیاز دارید، یک مینی کیس ممکن است نتواند از عهده آن برآید. با این حال، سیستم‌ها متفاوت هستند، بنابراین هنگام خرید، CPU، حافظه، پردازش گرافیکی و سایر قابلیت‌ها را در بین مینی کیس‌ها و سایز کامل مقایسه کنید تا مطمئن شوید که سیستمی را دریافت می‌کنید که نیازهای محاسباتی شما را برآورده می‌کند.

 

مینی کیس چیست

تفاوت بین مینی کیس و کیس بزرگ

در واقع تمام کارکردهای کیس کامپیوتر به نیاز کاربر بستگی دارد و تفاوت مینی کیس با کیس‌ ها این است که انتخاب خود فرد نیز هست. شما می‌توانید به راحتی چندین هارد دیسک را در محفظه‌های بزرگتر اضافه کنید، در حالی که به دلیل اندازه کوچک نمی توانید چندین هارد دیسک را به محفظه ها اضافه کنید. در کیس‌هایی که بزرگتر از کیس‌های کوچک هستند نیز تنوع زیادی وجود دارد.

مینی کیس‌ها از اندازه‌های استاندارد کارت گرافیک پشتیبانی نمی‌کنند و کارت گرافیک مخصوص به خود را دارند. علاوه بر این، در این نوع موارد، می توانید از HDD یا SSD استفاده کنید و نمی‌توانید از این دو حافظه به طور همزمان استفاده کنید. اما همین ویژگی‌های بارز کیس‌های کوچک باعث شده تا این محصول به دلیل ابعاد کوچک و فضای محدود بسیار محبوب شود.

ملاحظات قیمت و ارتقاء مینی کیس ها

در برخی موارد، این مینی کیس‌ها قیمت بالایی دارند. هزینه برخی از آن‌ها به اندازه یا بیشتر از یک سیستم دسکتاپ با اندازه کامل است. اگرچه که کیس‌های کوچک ممکن است در فضای میز صرفه جویی کنند، توانایی ارتقاء و اضافه کردن حافظه یا فضای هارد در صورت لزوم بدون دردسر زیاد ممکن است یک برج با اندازه کامل را انتخاب بهتری کند. اجزای کامپیوتر رومیزی همگی قابل تعویض و معمولاً مقرون به صرفه هستند، برخلاف قطعات گران‌تر و با اندازه کوچکتر لازم برای کیس‌های کوچک. برخی از مینی کیس‌ها نیز به قطعات اختصاصی نیاز دارند، به این معنی که تنها اجزای تولید شده توسط شرکت سازنده مینی کیس‌ها شما با سیستم شما کار می‌کنند. این ممکن است به معنای قیمت بالاتر قطعات ارتقا یافته مانند RAM یا کارت گرافیک جدید باشد.