windows server hp
ویندوز سرور اچ پی چیست؟

ویندوز سرور اچ پی چیست؟

ویندوز سرور HP نسخه‌های ویژه‌ای از سیستم عامل ویندوز هستند که به طور ویژه برای نصب و اجرا بر روی سرور و همینطور سرور اچ پی طراحی شده‌اند. سرورها در سازمان‌ها و ادارات باید بتوانند همزمان چندین زیروکلاینت را نگهداری و مدیریت کنند. بنابراین این سیستم‌های کامپیوتری باید دارای سیستم عاملی باشند که بتواند امکانات لازم برای سرویس دهی و پاسخگویی به زیرو کلاینت‌ها را فراهم کند. این سیستم عامل دارای ویژگی‌هایی است که به سرور HP اجازه می‌دهد به طور کامل به کاربران متصل پاسخگو باشد.

در این مقاله به موضوعات زیر می‌پردازیم:

ویژگی‌های ویندوز سرور اچ پی چیست؟

همانطور که گفته شد، این سیستم عامل ویژگی‌هایی دارد  که آن باعث تفاوت آن از ویندوز معمولی می‌شود. در ادامه مقاله به معرفی مهم ترین خصوصیات ویندوز server اچ پی می پردازیم.

  1. امنیت پیشرفته: به منظور پیشگیری از حملات سایبری و همچنین هکری به ویندوز سرور اچ پی می‌باشد که از امنیت بالایی برخوردارند. این موقعیت به وسیله سرویس‌های امن و همچنین اتصال امن به serverویندوز اضافه شده است.
  2. ویژگی‌های ترکیب شده با Azure: فضای ذخیره سازی کلود و ابری را در نسخه‌های جدید ویندوز سرور اچ پی  نیز می‌توان استفاده کرد. امکاناتی مانند Storage Migration Service و Azure Arc اضافه شده‌اند.
  3. سیستم عاملی انعطاف‌پذیر که قابلیت پشتیبانی از SQL Server را دارد.
ویندوز سرور اچ پی

اپلیکیشن ویندوز سرور اچ پی

برنامه‌های ویندوز سرور HP بسیار مختلف و زیاد هستند. اما کاربردهای آن را به طور کلی می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد:

  1. Mail Server: برای دریافت و ارسال ایمیل‌هایی با حجم بالا استفاده می‌شود.
  2. سرور پایگاه داده: دسترسی آسان برای اطلاعات داده را محیا می‌کند.
  3. وب سرور: خدمات مرتبط با وب سایت‌ها و همینطور پشتیبانی را ارائه می‌کند.
  4. سرور DNS: که خدمات مرتبط با DNS را ارائه می‌کند.