سیتریکس
طرح پیشنهادی پروژه پیاده سازی مجازی سازی با CITRIX Server tm200-wyse T10 HDX

طرح پیشنهادی پروژه پیاده سازی مجازی سازی با CITRIX Server tm200-wyse T10 HDX

پیاده سازی مجازی سازی

در این مقاله در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد:

مقدمه

تکنولوژی HDX، تجربه باکیفیتی را برای User روی هر دستگاهی ارائه می‌نماید. HDX   فراتر از هر راه حل رقابتی می‌رود و اطمینان حاصل می‌کند که کاربران هر کجا که هستند، حتی زمانیکه به شبکه‌های معمولی متصل هستند، تجربه‌ای شبیه کاربران محلی را داشته باشند. با تکنولوژی‌ HDX، مجمو‌عه ‌‌ای از قابلیت‌ها ارائه می‌شود که به تجربه با کیفیت بالا، برای کاربران Desktop‌ها و App‌ها‌ی متمرکز، بر روی هر دستگاه و روی هر شبکه‌ای می‌انجامد. این تکنولوژی‌ در راس پروتکل ICA Remoting  قرار گرفته و علاوه بر تائید شدن در فضاهای سازمانی بزرگ، توسط میلیونها User در سراسر دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

معرفی تکنولوژی HDX

سیتریکس HDX

به بیان ساده، این تکنولوژی بر اساس سه اصل فنی شامل:
۱- تغییر جهت هوشمندIntelligent Redirection
۲- فشرده‌سازی تطبیقی Adaptive Compression
۳- فرآیندDeduplication  داده‌ها
طراحی می‌شود که جهت دستیابی به اهداف کسب‌وکار با ترکیب‌های مختلفی به کار می‌رود.

تین کلاینت هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند دارای قابلیت بسیار زیادی هستند. این تکنولوژی با استفاده از 3 موردی ذکر می شود قابلیت کارهای گرافیکی و کیفیت بهتری از صوت و تصاویر را به شما ارایه می دهد.
 تین کلاینت ها با استفاده از تکنولوژی اچ دی ایکس (HDX) می توانند با تغییر مسیر هوشمند داده ها و فشرده سازی اطلاعت و بعد فرستادن ان ها به سرور تا حد بسیار زیادی از زمان تاخیر را کاهش دهند.

نحوه کارکرد تکنولوژی اچ دی ایکس

تکنولوژی اچ دی ایکس به کلاینت ها کمک می کند تا ترافیک درون شبکه را کاهش دهند و با استفاده از  تکنیک های ذخیره سازی مانند کش و مولتی کستینگ که شامل فایل های تصویری و گرافیکی می باشد تا حد زیادی ترافیک را کاهش دهد.
تین کلاینت هایی که از تکنولوژی اچ دی ایکس پشتیبانی می کنند برای شما پهنای باند وسیع و کار امدی را به همراه خواهند اورد و صدا و تصویر را کاملا شفاف نمایش می دهند این کار با فشرده سازی عمیق فایل های ویدویی و گرافیکی با استفاده از کدک های پیشرفته انجام داده و تصویری با فریم بالا تر و کیفیت بهتر را به شما ارایه می دهد.
 تین کلاینت صوت مجازی را با کمترین زمان تاخیر و توسط یک کانال اختصاصی به شما می رساند تا مشکل تاخیر در انتقال صدا در سیستم های VOIP ویپ یا همان صدا در بستر شبکه مرتفع و حل شود.
تکنولوژی اچ دی ایکس می تواند برای 50 کلاینتی که در شبکه فعالیت دارند حدود 95 درصد ترافیک شبکه را کاهش داده و سرعت شما را افزایش دهد.

مزایای پیاده سازی سیتریکس:

۱- امکان فراهم کردن دسترسی به نرم افزارها برای کاربران راه دور.

۲- امکان دسترسی به نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل های گوناگون مانند لینوکس، اپل مکینتاش، اندروید، بلک بری و …

۳- امکان دسترسی به نرم افزار از هر کجا و درهر زمان به کمک XenApp  Citrix برای هر سیستم عاملی، Plugin یا افزودنی مخصوص آن را ارائه داده است.

۴- راحتی استفاده از نرم افزارهای کاربردی به کمک Citrix و امکان Print و استفاده از چاپگرها یا سایر وسایل جانبی کامپیوتر مانند، اسکنر یا بارکدخوان و …

۵- کاربران Citrix نیاز به نصب برنامه های کاربردی و تنظیم و پیکربندی آنها ندارند و این یعنی افزایش امینت، کاهش هزینه پشتیبانی و نگهداری از داده ها به کمک Citrix.

۶- استفاده Online یا برخط از برنامه های کاربردی مانند مالی، حسابداری، CRM و…

۷- جلوگیری از خرید لایسنس چند باره نرم افزارها و خرید سرور و سخت افزار برای هر یک از شعب سازمان. (این خود نیز توجیهی منطقی برای خرید لایسنس Citrix   می باشد)

۸- امکانات مدیریتی قوی برای کنترل سطوح دسترسی و استفاده کاربران از نرم افزارها.

۹- امکان استفاده از نرم افزارها روی کامپیوترها با مشخصات سخت افزاری ضعیف.

۱۰- امکان در دسترس قرار دادن چندین نرم افزار از راه دور به کمک Citrix XenApp  برای کاربران تنها با استفاده از یک سرور Citrix. در این حالت کاربران مجاز نرم افزارهای کاربردی خود را تنها از طریق یک کنسول در اختیار خواهند داشت.

۱۱- کیفیت و سرعت بسیار خوب در استفاده راه دور از نرم افزارها.

۱۲- امکان استفاده از برنامه های کاربردی به کمک Citrix XenApp روی کامپیوترهایی که امکان نصب مستقیم نرم افزار کاربردی به دلیل ناسازگاری با سیستم عامل یا سخت افزار وجود ندارد.

۱۳- روشهای گوناگون دسترسی به نرم افزارهای کاربردی از طریق Plugin های مختلف Citrix.

۱۴- فشرده سازی بسته های داده و پرهیز از ارسال و دریافت داده های غیر ضروری که نتیجه آن استفاده ازکمترین پهنای باند Citrix XenApp می باشد.

۱۵- برای به روز رسانی نرم افزارها دیگر نیاز به مراجعه به تک تک Client ها نیست، بلکه تنها Update سرور Citrix کافی است.

۱۶- امکان گسترش سامانه دورکاری و افزودن تعداد کاربران و سرویس دهی در مقیاس بزرگ. (در صورت تهیه لایسنس اضافی برای Citrix)

۱۷- راهکار بهینه برای کنار گذاشتن Replication .

۱۸- کاهش مشهود بار پشتیبانی شبکه، سرور و کلاینت برای مدیران شبکه و کارشناسان شبکه.

۱۹- صرفه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای سازمان در صورت استفاده از Citrix XenApp .

معرفی زیرو کلاینت wyse t10:

این دستگاه با بهره بردن از تکنولوژی  HDX سیتریکس تمام اهداف تعیین شده بالا را محقق می کند که شرکت پیمان نیک کاران با آگاهی از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه  را جزو سبد محصولات خود با تعداد بالا وقیمت فروش بسیار مناسبتر از قیمت جهانی  قرار داده است.

در ادامه  برای کاربری اداری ساده با استفاده از سیتریکس  به ارایه پیش نیاز های سخت افزاری لازم با فرض اینکه از دستگاه  wyse t10 به عنوان کلاینتها و HP tm200 server  به عنوان سرور استفاده شده است می پردازیم :

Hard RAM CPU سرور کاربر سرویس ردیف
256GB+500GB 44 GB Xeon D-1518 HPE TM200 1 تا 20 XenAPP 1
256GB+500GB 64 GB Xeon D-1518 HPE TM200 20 تا 40 XenAPP 2
256GB+500GB 44 GB Xeon D-1518 HPE TM200 1 تا 5 XenDesktop 3
512GB+500GB 64 GB Xeon D-1518 HPE TM200 5 تا 10 XenDesktop 4
512GB+500GB+500GB 64 GB Xeon D-1537 HPE TM200 1 تا 15 XenAPP & XenDesktop 5

 

کلمات مرتبط

مجازی سازی سیستم عامل چیست، مجازی سازی سرور با vmware، تاریخچه مجازی سازی، مجازی سازی esxi، آموزش مجازی سازی، مجازی سازی شبکه چیست، انواع مجازی سازی، مجازی سازی چیست، مجازی سازی نرم افزار، مجازی سازی سرورها چیست، سرویس های مجازی سازی، آموزش مجازی سازی، Citrix remote Login، Citrix Receiver