آل این وان
کامپیوتر آل این وان چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آل این وان

یک کامپیوتر آل این وان همه کاره یک سیستم کامپیوتری فشرده است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی معمولی را در یک واحد ادغام می کند. کامپیوترهای آل این وان، معمولاً شامل صفحه نمایش، واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، ذخیره سازی و سایر اجزای ضروری است. هدف طراحی AIO کاهش بهم ریختگی و ارائه یک تجربه محاسباتی ساده است.

کامپیوتر آل این وان چیست؟

بسیاری از تولیدکنندگان معروف مانند ASUS ، Dell ، Microsoft و Lenovo  کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان می‌سازند، اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا به جای یک مانیتور و کیس جداگانه، ال این وان را جایگزین کرد؟

کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان (All In One) از نظر عملکرد و ویژگی‌ مانند کامپیوترهای رومیزی موجود در بازار هستند. تفاوت بارز بین کامپیوتر همه کاره و یک کامپیوتر کوچک معمولی در قطعات آن است. در کامپیوتر همه کاره دیگر خبری از کیس‌ نیست و همه قطعات سخت‌افزاری در ال این وان ها درون مانیتور قرار داده شده است. امروزه در ادارات و سازمان‌ها تقاضا برای خرید این محصولات بسیار زیاد شده و کامپیوترهای همه کاره توانسته‌‌اند سهم خود را از بازارهای کامپیوتری بگیرند. در ادامه ابتدا به مزیت‌ها و سپس به معایب (AIO) All In One خواهیم پرداخت.

ظاهر آل این وان از این لحاظ که دیگر نیازی به کیس مجزا ندارد به لپ تاپ شباهت دارد و از لحاظ ظاهری نیز شبیه به کامپیوتر رومیزی است. ال این وان‌ها، شامل یک مانیتوری هستند که تمامی سخت افزارها در پشت این مانیتور تعبیه شده است.

کاربرد کامپیوترها آل این وان در ادارات و سازمان‌ها می‌باشد و سبب شده تا تولیدکننده‌های این نوع از کامپیوترها به فکر رفع ایرادات این محصول و همچنین ارتقاء آن‌ها باشند. این دستگاه‌ها کیس و اسپیکر جداگانه‌ای ندارند و بعضا صفحه‌نمایش لمسی دارند. اغلب all in one دارای اسپیکر داخلی،  وب‌کم، پورت‌های USB و HDMI هستند. از کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کنند.  آل این وان ها با برندهای متنوع hp, dell, msi و asus, lenovo… ساخته شده اند. 

آل این وان چیست؟

مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره ال این وان

آل این وان‌ها نیز همانند دیگر سیستم‌های کامپیوتری دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. بنابراین اگر قصد خرید آل این وان‌ها را دارید حتماً به‌تمامی ویژگی‌هایشان توجه نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید. 

قطعاً در آینده‌های دور، دیگر خبری از کیس‌های سنتی و بزرگ در بازار کامپیوتری نخواهد بود و کامپیوترها در حال کوچک‌تر شدن و کم‌حجم‌تر شدن پیش می‌روند. از این رو آل این وان انتخاب اول تمامی کاربران خانگی و ادارات خواهد شد.

در ادامه ما یک بررسی کلی و اجمالی به ویژگی‌های مثبت و منفی این دستگاه‌ها خواهیم داشت.

مزایای آل این وان چیست؟

خرید آل این وان‌ها توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها، به یکی از انتخاب‌های اول تبدیل شده است. امروزه دلایل مختلفی وجود دارد که افراد ترجیح می‌دهند به‌جای کامپیوتر کوچک از کامپیوترهای همه کاره استفاده کنند.

برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به خرید مانیتور مجزا
  • راه اندازی و استفاده آسان
  • سهولت در جابه‌جایی
  • نیاز به فضای کم 
  • حرارت کم تولیدی
  • کم‌مصرف در برق
  • کاربری آسان در وب‌گردی و ایجاد سند
  • حذف به‌هم‌ریختگی کابل‌ها
  • زیبایی
  • دارای امکاناتی نظیر صفحه‌نمایش لمسی
  1. طراحی ساده

کامپیوترهای آل این وان مزایای قابل توجهی را برای کسانی که خواهان تجربه محاسباتی ساده و راه اندازی ساده هستند ارائه می دهند. همچنین آل این وان، به شما فضای بیشتری برای کار می دهد و اگر بخواهید میز خود را جابه جا کنید، می توانید آن را به راحتی حمل نمایید. برای افرادی که از طراحی آگاه هستند و می‌خواهند رایانه‌شان به خوبی با اتاق اطراف ترکیب شود، این نوع رایانه‌های شخصی بهترین زیبایی‌شناسی را در بین تمام انتخاب‌های دسکتاپ ارائه می‌دهند.

  1. سازگاری

یکی دیگر از مزایای کامپیوتر آل این وان سازگاری است. از آنجایی که مانیتور در رایانه تعبیه شده است، نیازی نیست که بفهمید آیا صفحه نمایش شما سازگار است، به چه سیم هایی نیاز دارید یا چگونه مشکلات رایج نمایشگر را عیب یابی کنید. کامپیوتر دارای فناوری مانیتور مناسب برای سیستم عامل و سخت افزار شما است، بنابراین نیازی به صرف زمان برای تطبیق اجزا نیست.

  1. سهولت استفاده

AiO همچنین یک انتخاب ایده آل برای کاربران جوان و سالمندانی است که ممکن است تجربه کامپیوتری محدودی داشته باشند. با این نوع کامپیوتر، می‌توانید از همان ابتدا از آن استفاده کنید.

دستگاه‌ها با مشخصات فنی مناسب با کاربری ارائه شده و کیفیت و تکنولوژی‌های بکار رفته در آنها از قیمت مناسبی برخوردار هستند. حتی شما قابلیت ارتقا و آپدیت بخش‌های مختلف و قطعات نظیر رم، هارد، پردازنده‌ها را نیز دارید و این سیستم‌ها از پنل‌های ارگونومیک جذاب برخوردار هستند و با حذف سیم‌کشی و کابل‌های مختلف باعث زیبایی محیط شده‌اند. ماوس و کیبورد در کامپیوترهای همه کاره در برخی مدل‌ها به‌صورت وایرلس بوده که نظم خاصی به آن داده است. با پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های 18 تا 27 اینچ توانسته بسیار نزد کاربران محبوب شود.

 

مزایای آل این وان

هدف از ارائه آل این‌وان به چند دلیل بوده است. یکی از این اهداف کاهش هزینه‌هاست. به طوری که شما با هزینه‌هایی بسیار کمتر، سیستمی بسیار کاربردی تهیه خواهید کرد. موضوع دیگر در آل این وان‌ها، جاگیری و اشغال فضا در آن‌هاست. به طوری که با تهیه یک ال این وان تمام کارایی شما رفع خواهد شد.

آل این وان‌ها محصولاتی با کیفیت هستند، به طوری که آل این وان‌ها طول عمر بالاتری و همچنین کیفیت قطعات بالاتری نیز دارند. به این صورت که شما با یک مقایسه ساده بین آل این وان‎‌ها و کامپیوترهای معمولی متوجه این تفاوت خواهید شد. 

آل این وان

موضوع دیگر در ال این وان ها، بحث شکیل بودن آن‌هاست. به این صورت که در محیط کار سیستمی جامع، کم حجم و زیبا خواهید داشت. برند دل و اچ پی، آل این وان‎‌ها (AIO) را به این شکل طراحی کرده‌اند که تمام قطعات را در خود آل این وان‎‌ها جای داده‌اند.

آل این وان‎‌ها، علاوه بر مواردی که ذکر شد، مزیت دیگری دارد که مصرف پرق پایین در آن است. به طوری که با مقایسه ساده بین آل این وان‎‌ها و سایر کامپیوترهای معمولی متوجه این موضوع خواهید شد. سایر کامپیوترهای رومیزی، مصرف برقی به طور متوسط 500 وات دارند. در صورتی که آل این وان‎‌ها تا 80 درصد کاهش مصرف برق دارند.

معایب آل این وان چیست؟

آل این وان ها نیز همانند سایر محصولات، علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می‌باشند. در ادامه به بررسی معایب کامپیوترهای همه کاره می‌پردازیم:

  • سخت‌افزارهای نسبتا ضعیف‌تر باتوجه‌ به قیمت آن ها (به همین دلیل برای اموری از قبیل حسابداری و اداری مناسب هستند)
  • محدودیت در به‌ روزرسانی رم و حافظه‌ داخلی 
  • اگر بخشی از آل این وان دچار مشکل شود، ممکن است به باقی قطعات سرایت کند.
  • هزینه‌های بالاتر تعمیر در مقیاس با سیستم‌های کامپیوتری معمولی

تمام کامپیوترها دارای بخشی هستند به نام BGA (یا Ball Grid Array) که در واقع، متصل‌کننده اجزای یک مادربورد به همدیگر است و چیپ‌ها، روی آن سوار می‌شوند. این بخش در واقع به مادربورد لحیم شده و توسط خود کاربر قابل تعویض نیست. در نتیجه شاید پردازنده‌ای که شما بخواهید آن را در کامپیوتر خود جای دهید، به‌طورکلی با BGA سیستم شما همخوانی نداشته باشد و متأسفانه راه حلی نیز برای این مشکل وجود ندارد. برای یک فرد معمولی، آل این وان‌ها معمولا به اندازه کافی سریع عمل می‌کنند، اما برای گیمرها اینگونه نخواهد بود.

  1. عدم تعویض نمایشگر

مانند هر محصول دیگری، داشتن کامپیوتر AiO معایبی دارد. اگر زمانی بخواهید مانیتور خود را ارتقا دهید، نمی توانید این کار را انجام دهید زیرا مانیتور بخشی از خود رایانه است. گیمرها و کسانی که در زمینه‌های طراحی یا هنری فعالیت می‌کنند ممکن است تصمیم بگیرند که نمایشگر پیشرفته‌تری را هنگام عرضه به بازار می‌خواهند. در حال حاضر، تنها راه برای ارتقاء مانیتور AiO، اتصال مانیتور دوم و هدایت داده های نمایشگر به این قطعه خارجی است.

  1. عدم امکان ارتقا

نقطه ضعف دیگر این است که قطعات داخلی به راحتی ارتقا یا تعویض نمی شوند. با یک رایانه رومیزی سنتی، به ویژه آنهایی که برای جامعه بازی طراحی شده اند، خاموش کردن هارد دیسک یا ارتقاء حافظه کاری است که اکثر مصرف کنندگان می توانند به تنهایی انجام دهند. کیس کامپیوتر طوری ساخته شده است که از طریق چند پیچ در بدنه کیس باز شده و به آن دسترسی داشته باشید.

آل این وان

کاربرد آل این وان‌ ها چیست؟

این سیستم های کامپیوتری دارای کاربردهای مختلف و مهمی هستند. سهولت جابجایی آنها یکی از فواید آن است. به دلیل یکپارچه بودن در ساختار و اجزای آنها به راحتی امکان جابجا شدن دارند. می توانید در محیط های کاری مختلف آنها را به آسانی جابجا نمایید. همچنین این وسیله کاربری آسانی داشته و نصب و راه اندازی آنها بسیار ساده بوده و هر شخصی می تواند آنها را نصب کند و خبری از کیس ها و کابل های شلوغ نیست. ال این وان ها به افرادی که به محیط کاری زیبا اهمیت داده یا اشخاصی که به دنبال کلاس کاری هستند، پیشنهاد می گردد. در خرید آنها نیازی به خرید مانیتور جداگانه نیست و شما قطعا به نفع تان خواهد بود و هزینه های اضافی پرداخت نخواهید کرد.

این رایانه ها به اندازه کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ در ایران طرفدار دارد و در بسیاری از اداره ها و سازمان ها بجای رایانه های معمولی مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم در دو نوع لمسی و غیر لمسی موجود است و در فروشگاه ها ، ادارت ، بانک ها ، شرکت ها ، املاک ، آژانس های هواپیمایی و مسافرتی و … بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

راهنمای خرید آل این وان و پیشنهاد کامپیوتر مال

آل این وان‌ها دستگاه‌هایی هستند که مجهز به نمایشگر لمسی اچ دی بوده و پردازنده‌های پرقدرت‌تر نظیر هاسول دارای قیمت زیادی هستند و برخی از مدل‌ها قابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی را نیز دارند که قیمت آنها بسیار بالاست. اکثر این دستگاه‌ها فاقد قابلیت تعویض قطعات داخلی هستند اما برخی برندها برای راضی نگه‌داشتن کاربران در بعضی از مدل‌ها، تعویض رم، هارد، فن و درایو اپتیکال را قرار داده‌اند؛ بنابراین در خرید این دستگاه‌ها باید به نوع کارکرد خودتان آنها را انتخاب نمایید. در زیر چند نمونه آل این وان موجود در کامپیوتر مال را معرفی کرده ایم:

خرید ال این وان زیروکلاینت HP t310 کارکرده

خرید آل این وان دل 5470

خرید آل این وان اچ پی 310

خرید کامپیوتر همه کاره دل 7010

خریدکامپیوتر همه کاره دل 7020