مینی کامپیوتر
کاربرد مینی کامپیوترها(تین کلاینت‌ها) در آژانس گردشگری

پیرو مقاله‌های قبلی به شرح کاربری مینی کامپیوترها در ادارات، سازمان‌ها و بیمارستان‌ها پرداختیم. اکنون وقت آن رسیده است که کاربرد مینی کامپیوتر در آژانس گردشگری را بیان کنیم.

یکی از کاربردهای مینی کامپیوترها یا تین کلاینت‌ ها در آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و هواپیمایی می‌باشد. معمولا تین کلاینت در این مکان‌ها استفاده‌های زیادی می‌شود و مخصوص آژانس‌های هواپیمایی طراحی شده‌اند. در آژانس‌های تور و گردشگری از تعداد زیادی تین کلاینت معمولا بین ده تا بیست عدد سیستم استفاده می‌شود و متناسب با کاربری‌های مختلف طراحی و استفاده خواهند شد و شما می توانید تمامی واحدها و اطاق ها را با این وسیله تجهیز نمایید.


چرا از تین کلاینت در آژانس گردشگری و هواپیمایی استفاده می‌کنیم؟

استفاده از سیستم مناسب برای شاغلین و کارمندان

معمولا سیستم‌های آژانس هواپیمایی همگی به صورت تحت وب کار می‌کنند و کارها و پردازش آنچنان سنگینی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین نیاز به سیستم‌های قدرتمندی نخواهید داشت و کاربری این بخش‌ها بیشتر اداری هستند؛ به همین علت از تین کلاینت‌ها استفاده می‌شود. تین کلاینت بیشتر برای کارهای اداری پیاده سازی شده‌اند. تین کلاینت‌ها با توجه به نیازهای کاربر و کارکردهایی که با این نوع دستگاه‌ها انجام می‌دهند قابلیت ارتقا سخت افزای دارند.

اشغال شدن کمتر و زیبایی محیط

معمولا در چنین فضاهایی مخصوصا در تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی، زیبایی محیط و دیزاین کار بسیار حائز اهمیت است. استفاده نمودن از کیس‌های بزرگ و پر سروصدا باعث عدم این زیبایی خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید از تین کلاینت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر بهره ببرید. تین کلاینت‌ها معمولا در کنار مانیتور به صورت ایستاده یا خوابیده قابلیت بهره برداری دارند و حتی می‌توانید آن‌ها را به پشت مانیتور وصل نمایید. تین کلاینت‌ها زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند و حس تازه‌ای را در کاربر و بیننده القا خواهند نمود. تین کلاینت‌ها با توجه به نوع سیستم و قطعات مصرفی درونشان دارای صدا و گرما کمتر هستند.

کاربرد مینی کامپیوتر در آژانس گردشگری

سرعت مناسب و بالا

یکی از موارد مهم در آژانس‌های مسافرتی سرعت بالای سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد که باعث بالا رفتن فروش نیز خواهد شد. کیس‌های کامپیوتری معمولی معمولا چنین سرعت بالایی را نخواهند داشت و پس از مدت زمانی دچار کندی سرعت خواهند شد. ولی تین کلاینت‌ها با سرعت مناسب و عالی می‌توانند تمامی کارهای کامپیوتری دفتر گردشگری شما را انجام دهند.

 قابلیت پشتیبانی از دو مانیتور همزمان

شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی و تور گاهی نیاز به مانیتور دوم دارند که اطلاعات پروازها و مسافرت‌ها را نمایش دهند که اینکار از طریق سیستم‌های تین کلاینت با دو خروجی تصویر قابل انجام است. تین کلاینت‌های مدل اچ پی با دو خروجی تصویر 4k  برای نمایش اطلاعات مانیتور و ال سی دی‌های بزرگ مناسب می‌باشند. استفاده از تین کلاینت‌ها مزیت‌های زیادی برای آژانس‌های هواپیمایی دارند و قابلیت روشن ماندن طولانی و عمر مفید بالایی نیز خواهند داشت و ساعت‌ها می‌توانند برای دفتر خدماتی شما کار کنند. به علت خرابی دیرتر تین کلاینت‌ها معمولا بهترین انتخاب برای دفاتر و سازمان‌هاست.

معمولا برای بخش رزرو بلیط، عمده استفاده آژانس‌های هوایپمایی استفاده از نرم افزارها و کار با مرورگرها می‌باشد و شما نیاز به سیستم آنچنان قدرتمند و گران قیمتی ندارید. بنابراین استفاده از مینی کامپیوترها با کارکرد عالی و بدون تاخیر و کندی و سرعت شبکه بالا می‌تواند کار شما را راه بیاندازد. معمولا شرکت‌های هواپیمایی از تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها از دو مانیتور همزمان برای بهره وری کارهایشان استفاده می‌کنند و این نوعی امتیاز برای آن شرکت تلقی خواهد شد.