مینی کامپیوتر
کاربرد مینی کامپیوترها در کاربری شخصی

فهرست مطالب:

تعریف مینی پی سی

تفاوت مینی پی سی و تین کلاینت

کاربرد مینی کامپیوتر در محیط خانگی

مینی پی سی‌ها یکی از کامپیوترهای کوچکی هستند که همان قدرت و کارایی سیستم‌های کامپیوتری معمولی را دارند و فقط اندازه و وزن آن‌ها کمتر می‌باشد. این دستگاه‌ها با افزایش راندمان بالا مناسب برای کسب و کارهای مختلف از جمله کاربری‌های شخصی نظیر کار در منزل نیز می‌باشند. این وسیله‌ها به دلیل مصرف برق پایین برای کارهای شخصی و کار در خانه بسیار ضروری و مهم هستند. با ابعاد کوچکی که دارا هستند می‌توانید در محیط‌هایی با فضای کمتر یا کوچکتر به راحتی استفاده نمایید.

می نی کیس‌ها علاوه بر مصرف کم برق‌، دارای تعمیر و نگهداری آسان‌تری نیز نسبت به کیس‌های معمولی و لپ تاپ‌ها دارند. نصب و راه اندازی یک کیس مینی و جاگذاری رم و هارد آن در حودو 5 تا 10 دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.

اکر کاربران خانگی برای تهیه یک کامپیوتر بیشترین بودجه‌ای که دارند را محاسبه نموده و بر مبنای آن خرید را انجام می‌دهند. البته در بیشتر مواقع قیمت خریداری شده از آنچه که شما پیش بینی نموده‌اید قطعا بیشتر خواهد شد. ولی یکی از مزیت‌های مینی کامپیوترها کاهش هزینه‌های جانبی آن‌ها نسبت به کیس‌های معمولی هستند.

کاربرد مینی کامپیوترها

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بجای صرف هزینه‌های گزاف برای خرید کامپیوتر، می‌توانید برای کارهای خانگی‌تان نیز از یک mini pc  بهره ببرید و با ویژگی‌های خوب و منحصر به فرد خودش می‌تواند در محیط‌های شخصی و خانگی نیز کاربرد داشته باشد.

فرق تین کلاینت‌ها با مینی پی سی‌ها چیست؟

تین کلاینت‌ها بر خلاف مینی پی سی‌ها کامپیوتر هایی با اندازه کوچک هستند که قدرت پردازش بالایی ندارند و معمولا برای پردازش به سرور اصلی شان وابسته هستند ولی مینی پی سی ها می‌توانند برای پردازش از منابع سخت افزاری خودشان بهره ببرند و به سرورهای خاص وابسته نیستند.

برخی از ویژگی‌های مهم مینی کامپیوترها

1- وزن سبک و اندازه کوچک‌تر که قابلیت اتصال به پشت مانیتور را نیز دارا هستند.

2- قابلیت بکار گرفتن سخت افزارهای قدرتمند با راندمان بالا.

3- دارای پورت‌های مختلفی همانند USB 3.0 و ThunderBolt 3.0 و HDMI و Display.

4- ساپورت چندین مانیتور همزمان.

5- استفاده آسان و راه اندازی و تعمیر و نگهداری مناسب.

6- سازگار با قطعات و عمر مفید بالا.

7- روشن ماندن به صورت 24 ساعته بدون آسیب دیدن مینی پی سی.

8- بدنه و اجزای مقاوم و صدای کم سیستم‌ها.

کاربرد مینی کامپیوترها در محیط های خانگی و منازل :

از این وسیله می‌توانید حتی در محیط های خانه‌تان نیز به دلیل ابعاد مناسبی که دارند استفاده نمایید و با کاربری‌های مختلفی که مینی کامپیوترها دارند به راحتی قابل استفاده هستند. مثلا شما می‌توانید برای رایانه‌های خانگی‌تان که در زمینه استفاده از اینترنت می‌باشند از این دستگاه‌ها که قابلیت اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت را نیز دارا هستند حتی پشتیبانی از اینترنت بی سیم وای فای را نیز دارند، استفاده نمایید. حتی می‌توانید با استفاده از گوشی و تبلت‌های‌تان نیز به شبکه اینترنت متصل نمایید.

مینی کامپیوتر

یکی دیگر از قابلیت‌های مینی کامپیوتر امکان نمایش فیلم‌های خانگی با قدرت زیاد می‌باشد و حتی می‌توانید بازی‌های با کیفیت بالا را از درگاه‌های خروجی تصاویر با DVI و HDMI و DisplayPort  پخش نمایید. هرکدام به نوعی بالاترین کیفیت تصاویر را ارائه می‌کنند. در اتاق‌های کوچک و حتی اتاق خواب‌تان در کنار تلویزیون می‌توانید از این دستگاه‌ها بهره مند شوید.

خب در این مقاله و مقاله‌های قبلی کامل شما با انواع کاربردهای مینی کامپیوتر در ادارت مختلف، سازمان‌ها، بانک‌ها ، جایگاه های سوخت، شرکت‌های برنامه نویسی، حسابداری، مجازی سازی، خانگ ، شخصی، پشتیبان مشتری و … آشنا شده‌اید و در این زمینه هر سئوالی که درباره تین کلاینت‌ها ، زیرو کلاینت‌ها و کامپیوترهای شخصی کوچک داشتید می‌توانید آن را با ما مطرح نمایید. کارشناسان ما به صورت دائمی و 24 ساعته می‌توانند به شما در این زمینه مشاوره دهند.

منبع:

bit

cutt

tiny

کلمات کاربردی

کاربرد مینی کامپیوترها در کاربری شخصی. کامپیوتر کوچک ایسوس، کامپیوتر کوچک ایسوس مدل ts10-b003d. کامپیوتر کوچک ایسوس چیست، کامپیوتر جیبی ایسوس. کامپیوتر کوچک هترون htc200fl intel quad core cortex a53 512mb 4g. Thinkcentre m920s قیمت، PN62 i7، Ts10 b003d قیمت، Hatron mi361u. قیمت کامپیوتر دیجی کالا، کامپیوتر کوچک ایسوس چیست. کامپیوتر کوچک ایسوس مدل ts10 b153d. کامپیوتر جیبی ایسوس، کامپیوتر کوچک ایسوس مدل cdx10 zero client box. کامپیوتر کوچک تسکو، کامپیوتر کوچک ایسوس. قیمت کامپیوتر دیجی کالا، Hatron mi361u. خرید رزبری پای 3 b+، قیمت کامپیوتر دیجی کالا.