مینی کامپیوترها
تحلیل و بررسی مینی کامپیوترها براساس کاربری

در این مقاله به بررسی مینی کامپیوترها براساس کاربری یا همان کامپیوترهای کوچک (مینی پی سی) می‌پردازیم، با ما در این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

تحلیل و بررسی مینی کامپیوتر ها براساس کاربری

کامپیوتر کوچک کاربردهای مختلفی در حیطه‌های متفاوت دارند. کارایی کامپیوترهای کوچک بسته به کاربری متفاوت در افراد می‌تواند تغییر کند. در نتیجه بسته به نوع انتخابتان، می‌توانید مینی کامپیوترهای متفاوت را انتخاب کنید. مینی کامپیوترها دارای مشخصات متفاوتی هستند از لحاظ فنی. این تفاوت را شما در پردازنده، قدرت و سرعت آن، حافظه‌ها، رم و هارد و سایر مشخصات می‌توانید ببینید.

در زیر مبسوط‌‌‌ تر، در مورد کاربری‌های متفاوت کامپیوترهای کوچک ها توضیح خواهیم داد:

کارهای گرافیکی با مینی کامپیوتر

مینی کامپیوتری که برای کارهای گرافیکی مناسب است، Dell Wyse 5070 است. این کامپیوتر کوچک دارای مشخصات فنی زیر است.

مینی پی سی Dell Wyse 5070 دارای پردازنده Intel Pentium چهار هسته‌ای است. فرکانس سی پی یو آن 1.5 گیگاهرتز است و برست آن نیز تا 2.8گیگاهرتز می‌رسد، که این نشان دهنده قدرت پردازش بالای این کامپیوتر کوچک است. مینی کامپیوتردارای دو اسلات رم DDR4 است و تا 64 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

حافظه داخلی دل وایز 5070، SSD M.2 است. به دلیل این‌که حافظه آن از نوع SSD M.2 است از سرعت خوبی نیز برخوردار است. در نتیجه به خاطر وجود چنین رم و هاردهای پیشرفته‌ای، سرعت لودینگ کلی این سیستم را به طور محسوسی افزایش می‌دهد. این کامپیوتر کوچک دارای 2عدد کارت گرافیک Intel (Onboard)و AMD Radeon است.

به همین خاطر شما می‌توانید با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، اتوکد، تری دی مکس و .. به راحتی کار کنید و خروجی بگیرید. این کامپیوتر کوچک،  به صورت همزمان قادر است 6 مانیتور را پشتیبانی بکند. این مینی پی سی به دلیل بایوس پیشرفته و جدیدی که کمپانی Dell آن را عرضه کرده، کنترل پذیری فوق العاده بالایی دارد.  

تین کلاینت 5070

ترید ارز دیجیتال با مینی کامپیوتر

یکی از کاربری‌هایی که امروزه بسیار شاهد آن هستیم، بحث ترید و بازار ارزهای دیجیتال و همچنین بورس است. پیشنهادی که ما برای این کاربران عزیز داریم، مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060 می‌باشد.

این کامپیوتر کوچک دارای پردازنده AMD چهار هسته ای می‌باشد. فرکانس پردازنده آن نیز 2.4 گیگاهرتز است. دل وایز 5060 دارای دو اسلات رم DDR3L است. و تا 16 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی 5060، از نوع SATA SSD و SATA HDD است. 5060،  به کمک شبکه سیمی 1000 (گیگ) و 2 پورت USB 3.0، سرعت ارتباطی بالایی نیز دارد.

همچنین راحتی کار نیز می‌تواند از 2 مانیتور به صورت همزمان با پشتیبانی کند. که این خود یکی از نیازهای تریدرهاست که در حین کار نیاز به دو مانیتور به صورت همزمان دارند. بنابراین، دل وایز 5060، با مشخصات فنی فوق، کارایی که شرح دادیم و همچنین قیمت بسیار مناسب و معقول آن گزینه‌ای عالی برای فعالان حوزه بورس و ارزهای دیجیتال می‌باشد.

کار اداری سبک با مینی کامپیوتر

مینی کامپیوتر برای کار در شرکت‌ها و ادارات کاربرد زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها و ادارات هستند که حوزه کاری آن‌ها در حد کار با آفیس، اکس، ورد، کار با اینترنت و … می‌باشد. در نتیجه بسته به این نوع کاربرد، کامپیوتر کوچکی با این مشخصات پیشنهاد می‌گردد. مینی پی سی Dell Wyse 7020، دارای پردازنده AMD چهار هسته ای است. فرکانس پردازنده آن نیز 2.0 گیگاهرتز است.

بررسی مینی کامپیوترها براساس کاربری

Dell Wyse 7020 دارای دو اسلات رم DDR3L است و تا 16 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی هم از SATA SSD و SATA HDD برخوردار است. در انتها بگوییم که این مینی کامپیوتر، قابل انعطاف است. به این صورت که به راحتی قابل تغییر از تین کلاینت به زیروکلاینت و از زیروکلاینت به تین کلاینت است. این خود یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کامپیوتر کوچک است.

کاربری خانگی با مینی کامپیوتر

از دیگر کاربری‌های مورد نیاز استفاده کنندگان، کاربری خانگی می‌باشد.

تین کلاینتDell Wyse 5070 j5005 Seri5 ، با پردازنده  Intel j5005 seri5 و چهار هسته‌ای است. فرکانس آن نیز 1.5 گیگاهرتز است و برست آن نیز تا 2.8گیگاهرتز می‌رسد. این کامپیوتر کوچک دو اسلات حافظه رم DDR4 دارد. تا 16گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی آن نیز از نوع  SSD M.2 است.

که این مینی پی سی برای برای کاربری خانگی و برای کلاس‌های آنلاین بسیار مناسب می‌باشد.