نمایشگاه CES
نمایشگاه CES و فناوری‌های آن

در این مقاله به موضوعات زیر می‌پردازیم:

از کامپیوترهای کوچک تا تلوزیون‌های منحنی

نمایشگاه CES به وسیله انجمنی به نام ( Consumer Technology Association ) که مخفف آن CTA است برگزار می‌شود. نمایشگاه CES یکی از بزرگ‌ترین همایش‌ها برای محصولات الکترونیکی و عرضه جدیدترین و به روزترین آن‌ها به دنیا است.

بزرگترین رویداد فناوری در ابتدای سال 2022 محصولات جدید و نوآوری‌های مختلفی را در چهار روز خود ارائه کرد که مردم را به واقعیت یک زندگی هوشمند و کاملا دیجیتال نزدیک می‌کند. از این رو گروه فناوری خبرگزاری مهر نگاهی دارد به 20 محصول هوشمندی که در این نمایشگاه ارائه شده است.

جدیدترین محصولات الکترونیکی مصرفی هر ساله در نمایشگاه CES لاس وگاس به عنوان بزرگترین رویداد فناوری جهان به نمایش گذاشته می‌شود و یک قدم به رویای یک زندگی کاملاً هوشمند و الکترونیکی نزدیکتر می‌شود.

در این نمایشگاه ده‌ها محصول و گجت فناوری جدید معرفی و رونمایی شده است که در این گزارش به 20 مورد از آنها اشاره شده است.

ماشین خورشیدی بدون کابل شارژ

در نمایشگاه CES 2022، فورد خودروی مفهومی خورشیدی خود را معرفی کرد که قرار است به صورت الکتریکی کار کند و نیازی به کابل خاصی برای شارژ ندارد. این خودروی خورشیدی که با نام C-MAX Solar Energi شناخته می‌شود دارای موتور دوگانه سوز بنزینی و الکتریکی است.

خودروی بدون کابل شارژ

دوربین هوشمندی که توسط تلفن همراه کنترل می‌شود

در نمایشگاه CES، سامسونگ الکترونیکس یکی از اعضای جدید خانواده دوربین‌های WB را با سنسور 16 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 60 برابر و لنز فوق عریض 20 میلی‌متری معرفی کرد که می‌تواند 0 تا 60 برابر بدون از دست دادن زمان زوم کند.

مبتدیان و حتی عکاسان حرفه‌ای می توانند از حالت هوشمند استفاده کنند که تنظیمات متناسب با هر محیط را ارائه می‌دهد. همچنین در این مدل فناوری NFC و Wi-Fi اشتراک گذاری عکس‌ها را آسان کرده و با عملکرد Photo Beam عکس نمایش داده شده در دوربین به تلفن همراه منتقل می‌شود و با عملکرد Remote View Finder می‌توان دوربین را از طریق تلفن همراه کنترل شده مشاهده می‌شود.

ارائه اولین تلویزیون منحنی منعطف

ال جی اولین تلویزیون OLED انعطاف پذیر جهان را در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس معرفی کرد. با استفاده از این تلویزیون می‌توان از ریموت کنترل تلویزیون برای تغییر صفحه نمایش مطابق با سلیقه بیننده استفاده کرد و کاربران با این دستگاه نوآورانه می‌توانند زاویه انحنا را برای نهایت کیفیت تصویر کنترل کنند.

مساحت انحنا بر اساس عوامل کلیدی که بر تجربه مشاهده تأثیر می‌گذارند اندازه گیری می‌شود، مانند: اندازه صفحه نمایش و فاصله مشاهده. از آنجایی که بیننده می‌تواند انحنا را تنظیم کند، می تواند از بهترین تجربه تماشا نیز لذت ببرد و هر بار آن را مطابق سلیقه خود تنظیم کند.

کامپیوتر کوچک چهار هسته‌ای

اینتل با معرفی یک کامپیوتر کوچک قابل حمل به اندازه یک کارت حافظه SD با چهار هسته سخت افزاری به لاس وگاس آمد. برای استفاده از این کامپیوتر باید همین کار را با عینک دیجیتال گوگل نیز انجام دهید. یعنی کامپیوتر روی عینک مخصوص نصب شده و جلوی چشم قرار می گیرد.

این کامپیوتر خارق‌العاده به نام ادیسون مجهز به پردازنده‌های 22 نانومتری کوارک است و با نصب بر روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی، امکانات ارتباطی و خدماتی مختلف را به لوازم خانگی، خودرو و خدمات اداری اضافه می‌کند.

در واقع، با ادیسون، هر شی را می‌توان به اینترنت متصل کرد و به طور هوشمند کنترل کرد.

نمایشگاه فناوری ces

اطلاعات مهم کودک را در گوشی هوشمند خود دریافت کنید

والدینی که برای اولین بار نوزادی دارند می‌توانند از یک دستگاه جدید برای نظارت بر تنفس، دمای بدن و حرکات بدن کودک استفاده کنند تا برخی از نگرانی‌های آن‌ها را در هنگام خواب کاهش دهند.

گجتی به نام “Mimo” در نمایشگاه CES ارائه شد و می‌تواند اطلاعاتی در مورد دمای بدن، حرکات بدن و تنفس کودک به یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند ارسال کند. این سیستم دارای یک کامپیوتر جدید اینتل ادیسون است که به اندازه یک کارت SD است.

اولین مسواک متصل به اینترنت معرفی شد

در نمایشگاه Consumer Electronics (CES)، اولین مسواک متصل به اینترنت، محصول جدید شرکت فرانسوی «کولیبری» با شعار تبلیغاتی «مسواک هوشمندانه» ارائه شد.

این مسواک جدید دارای سنسوری است که در هر بار مسواک زدن میزان مواد برداشته شده را ثبت می‌کند. سپس این اطلاعات به صورت بی‌سیم برای مقایسه و اقدام به گوشی هوشمند منتقل می‌شود، بنابراین والدین به عنوان مثال، می‌دانند فرزندانشان چگونه دندان‌های خود را مسواک می‌زنند و چه مقدار پلاک روی دندان‌هایشان وجود دارد.

گوشی‌های ضد آب، ضد ضربه و سرما و گرما

آخرین مدل گوشی هوشمند ضد آب و ضد گرد و غبار با نام Cat B100 نیز در نمایشگاه CES 2014 ارائه شد. این محصول می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.8 تا 1 متری آب بماند و بدون مشکل در دمای منفی 25 درجه تا مثبت 55 درجه سانتیگراد به کار خود ادامه دهد.

محصول جدید Cat شامل صفحه نمایش 2.2 اینچی QVGA با پردازنده MediaTek 6276W و پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 3G است.

گوشی موبایل ضد آب، ضد گرما و ضد ضربه

اندروید و ویندوز در یک تبلت لپ‌تاپ وجود دارند

ایسوس در نمایشگاه CES از محصول جدیدی رونمایی کرد که دارای چهار اپلیکیشن است و از هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

Asus Transformerbook Duet با دو سیستم عامل اندروید 4.2 و ویندوز 8.1 در دو مدل با قیمت‌های 599 دلار و 699 دلار آمریکا ارائه شد، البته در مدل گران قیمت‌تر نیز شاهد سخت افزار قدرتمندتری خواهیم بود. تنها تفاوت این دو مدل در وضوح صفحه نمایش (1336 x 768 و 1920 x 1080) و پردازنده (Core i3 و Core i7) است. صفحه نمایش دستگاه از کیبورد جدا شده و همزمان یک تبلت اندرویدی ویندوزی و یک لپ تاپ اندرویدی ویندوزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین برای مطالعه در مورد فناوری کامپیوترهای کوچک، اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه کاربرد مینی کامپیوترها در کاربری شخصی، اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه چگونه می‌توان از مینی کامپیوتر ها در ادارات و شرکت‌ها استفاده کرد، اینجا را کلیک کنید.

 

کلمات کلیدی

نمایشگاه ces 2022، CES 2022، تاریخ برگزاری ces 2022، رویداد ces 2021، نمایشگاه سی ای اس، زمان نمایشگاه ces 2021، CES ۲۰۲۱، دانلود مراسم ces 2021، نمایشگاه سی ای اس، رویداد ces 2021، نمایشگاه موبایل