اینستاگرام
با چه ترفندهایی می‌توان ویوی ویدیوهای اینستاگرامتان را افزایش دهید

در این مقاله قصد داریم به یکی از موضوعات روز و محبوب یعنی نرم افزار اینستاگرام، بپردازیم. می‌خواهیم روش‌هایی برای تولید محتوای بهتر و موثرتر را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اینستاگرام، دغدغه این روزهای اکثر افراد

امروزه اینستاگرام تبدیل به یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار پرکاربرد شده است. طوری که میلیون‌ها یوزر روزانه در آن فعالیت می‌کنند. از این رو ویدیوهای زیادی روزانه در اینستاگرام آپلود می‌شوند. موضوعی که وجود دارد این است که ویدیوها منتشر می‌شوند اما تمام‌شان مورد توجه دیگران قرار نمی‌گیرند.

برای اینکه بازدیدهایتان بیشتر شود باید حرفه‌ای‌تر نیز برخورد کنید. در نتیجه صرفا در ویدیوهایتان به تگ کردن یا استفاده از افکت‌ها بسنده نکنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا برخی ترفندهای تاثیرگذار را با هم مرور کنیم:

instagram

۱. انتخاب موضوع

انتخاب موضوع مقوله‌ای بسیار پر اهمیت است. زیرا باید طوری باشد که پرطرفدار و ترند باشد. بهترین راه‌حل برای ساختن ویدیوهایی که ویوی بالایی می‌گیرند و در نظر عموم فالورهایتان جذابند انتخاب موضوعاتی است که  ترند شده‌اند.

۲. کپی‌برداری نکنید از دیگران

برای ویدیوهایتان از دیگران تاثیر و الهام بگیرید، همچنین از موضوعات پرطرفدار و مطرح در شبکه‌های اجتماعی یک موضوع را انتخاب کنید، ولی به یاد داشته باشید که ویدیو را خودتان بسازید و کپی نکنید.

۳. به مشخصات فنی در ویدیو توجه کنید

زمانی که در حال ساخت یک ویدیو هستید و آن را آپلود می‌کنید در اینستاگرام، باید به خصوصیات فنی آن توجه کنید تا بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد.

فرمت ویدیو اولین نکته‌ایست که باید به آن توجه کنید تا MP4 است و رزولوشن حداقل ۷۲۰p  باشد. همچنین، ویدیو باید بین ۶۰ ثانیه تا 1 ساعت باشد.

حجم ویدیو بسته به زمان ویدیو متفاوت می‌تواند باشد. مثلا ویدیوی ۶۰ دقیقه‌ای  حداکثر ۳.۶ گیگ می‌توانند حجم داشته باشند، ولی حداکثر حجمی که یک ویدیو با زمان ۱۰ دقیقه‌ای  ۶۵۰ مگ می‌تواند باشد.

از لحاظ محتوا، مواردی را نیز درنظر بگیرید:

  • مقدمه را کوتاه بنویسید و محتوا را سریعا به نکته اصلی برسانید.
  • در نوشته از زبان مخاطب استفاده کنید.

اگر ویدیو را به صورت عمودی ضبط می‌کنید، باید در فرمت ۹:۱۶ صورت بگیرید. در ضبط افقی ویدیوها، نسبت تصویر ۱۶:۹ باشد.

اینستا

۴. تامبنیل بسازید

تامبنیل چیست؟ تامبنیل چیزی است که افراد قبل از اجرای ویدیو تماشا می‌کنند.

نقش تامبنیل  این است که کاربران در بسیاری از مواقع، از تصویر مذکوردرباره اینکه ویدیو را مشاهده کنند یا نکنند تصمیم می‌گیرند. تامبنیل قابلیت ویرایش پس ازانتشارویدیو را ندارد. بنابراین، قبل از انتشار ویدیو، برای طراحی کاور وقت بگذارید.

شما می‌توانید برای ویدیو تصویر شاخص را انتخاب کنید، اگر هم که می‌خواهید ویدیو طبیعی به نظر بیاید، از بخش ابتدایی در ویدیو یک فریم  را بردارید.

۵. هشتگ عنوان و توضیح اضافه کنید به ویدیو

شما می‌توانید با توضیح و عنوان مناسب و همچنین هشتگ‌های مناسب، تعداد ویوهایتان را افزایش بدهید. بهترین و ایده‌ال‌ترین عنوان برای ویدیویتان برابر با هجده تا بیست کاراکتر می‌باشد. در توضیحات ویدیو نیز بگویید که مخاطب باید به چه دلیلی  و همچنین کلا چه چیزی را در ویدیو ببیند.

استفاده از هشتگ‌های مرتبط  و خاص می‌تواند تاثیرگذار باشد تا افرادی که فالورتان نیستند نیز بتوانند ویدیوی شما را پیدا کنند. شما می‌توانید هشتگ‌ها را در کامنت‌ها اضافه کنید، تا شاهد ترافیک در توضیحاتتان نباشید.

۶.  پیش نمایش یا تیزر به ویدیو اضافه کنید

قبل از آپلود ویدیو، گزینه‌ای پیش نمایش پست را می‌بینید. با انتخاب این گزینه‌، کاربر حتی اگر ویدیو را پلی نکند، ییش نمایش را که ۶۰ ثانیه‌ است را می‌بیند. مزیت این کار، این است که  افراد را ترغیب می‌کند تا ویدیو را مشاهده کنند.

این اقدام تاثیرگذاری بالایی را می‌تواند برای بازدیدهایتان داشته باشد.

۷. زیرنویس به ویدیوهایتان اضافه کنید

تعدادی از کاربران در محیط‌های آرام  و یا وسایل حمل و نقل ویوهای اینستاگرام را مشاهده می‌کنند. در نتیجه اگر هدفون یا هندزفری همراه نداشته باشند، ویدیو را نمی‌توانند ببینند و در نتیجه سراغ محتوای دیگری می‌روند. به همین خاطر باید در ساخت ویویوها حواستان به تمام کسانی که ویدیوهایتان را می‌بینند، باشد.

زیرنویس کاربردی که برایتان دارد این است که کاربران حتی بدون صدا هم بتوانند ویدیوهای شما را ببینند. بنابراین با افزودن زیرنویس به ویدیوهای اینستاگرام می‌توانید افراد بیشتری را درگیر آن‌ها کنید.

۸. ساخت ویدیوهای مجموعه‌ای

یکی از راه‌هایی که در ساخت ویدیوهای جذاب می‌تواند تاثیرگذار باشد ساخت از ویدیوها به صورت مجموعه‌ای است که بر یک موضوع تمرکز می‌کند. در نتیجه اگر ویدیویی که می‌سازید جذاب باشد، فالورهایتان منتظر قسمت‌های بعدی‌اش خواهند ماند.

پس سراغ ایده‌ها و موضوعات جذاب خلاقانه بروید. به خوبی آن‌ها را اجرا کنید تا برای کاربران جذاب باشد.

ساخت ویدئو برای اینستاگرام

۹. سراغ دیگر پلتفرم‌ها و استوری‌ها بروید

برای ویدیوهایتان که در سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید تا برای آن‌ها از منابع متفاوت ترافیک بگیرید.

همچنین ویدیوهایتان را برای ویوی بیشتر در استوری‌ نیزبه اشتراک بگذارید.

در نهایت برای اینکه در اینستاگرام، در بلندمدت موفق شوید، باید ویدیوهایتان طوری باشد که کاربر بتواند باآن‌ها ارتباط برقرار کند و تعامل داشته باشد. برای چنین امری از ترفندهایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم غافل نشوید.

همچنین اگر علاقمند به مطالعه در مورد شبکه اجتماعی کلاب هاوس هستید اینجا را کلیک کنید.

منبع

tiny

cut

bit

دانلود اینستاگرام فارسی 2019 برای اندروید، دانلود اینستاگرام برای اندروید 4، دانلود آخرین نسخه اینستاگرام، دانلود اینستا فارسی، نصب اینستاگرام فارسی رایگان، تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2020، جدیدترین قابلیت اینستاگرام، قابلیت جدید بلاک اینستاگرام، تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2021، قابلیت جدید اینستاگرام در استوری، نحوه آپدیت دایرکت اینستاگرام، آپدیت جدید اینستاگرام چه امکاناتی دارد، تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام، بروزرسانی اینستاگرام، دانلود اینستاگرام پلاس