meta
تغییر نام برند فیسبوک به متا

در این مقاله می‌پردازیم به موضوع تغییر نام فیسبوک، پس از آن علی این تغییر نام را بررسی می‌کنیم و در نهایت از فناوری مینی کامپیوترها یا کامپیوترهای کوچک صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

تغییر نام فیسبوک

مارک زاکربرگ مدیرعامل و موسس فیسبوک، از 28 اکتبر از ری‌برند «فیسبوک» به «متا» خبر داد. زاکربرگ مدیر عامل اجرایی شرکت فیس بوک بیان کرده است که نام Meta  ماهیت اصلی این کمپانی و همچنین آینده‌ای را  که می‌خواهد بسازد، نشان می‌دهد.

مارک زاکربرگ در رویداد«Connect»  از این تغییر بزرگ خبر داد. همانگونه که از نام متا مشخص است، نشان دهنده جاه‌طلبی‌های این کمپانی بزرگ در دنیای شبکه‌های اجتماعی است.

تغییر نام فیسبوک

متاروس چیست؟

زاکربرگ این نام را از عبارت متاورس الهام گرفته است.

این خبر تغییر نام، باعث شد سهام فیسبوک یا همان متا ۳ درصد  رشد تجربه کرده است. در حال حاضر اکانت زاکربرگ در توییتر و همچنین وب‌سایت meta.com که وارد صفحه خوش‌آمدگویی در فیسبوک می‌رود که این تغییر را نشان می‌دهد.

مارک زاکربرگ عنوان کرده که این تغییر نام، باعث تغییر در ساختار کمپانی فیسبوک ایجاد نمی‌کند، اما نتایج مالی و نحوه گزارش آن‌ها تغییر می‌کند.

متاورس یک دنیای دیجیتال یا مجازی است که در آن افراد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و امکان کار و همچنین انجام بازی‌های مختلف وجود دارد. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند و حالا فیسبوک می‌خواهد با قدرت بالایی در این حوزه حضور داشته باشد که تغییر نامش هم از چنین هدفی خبر می‌دهد.

زاکربرگ افزود: « متاورس برای ما اولویت است نه فیس بوک. این به آن معنیست که با مرور زمان ما برای استفاده از دیگر خدمات نیازی به فیس بوک نخواهیم داشت».

این اقدام برای تغییر نام و برند منعکس کننده این است که تمرکز فیس بوک به ایجاد متاورس است؛ یک دنیای آنلاین که کاربران در آن می‌توانند برای ارتباط در یک فضای مجازی از دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

فیس بوک برای ساخت متاورس، قصد دارد حدود ده هزار شغل در در پنج سال آتی در اتحادیه اروپا ایجاد کند.

facebook

ری‌برند گوگل

برخی گمانه‌زنی‌هایی دارند در این باب که این تغییر مانند ری‌برند گوگل بوده در سال ۲۰۱۵.

زیرا کمپانی گوگل از تشکیل آلفابت، یک کمپانی مادر خبر داد و خود گوگل تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌هایش شد. از دیگر دلایل این تغییر نام را می‌توان به انتقاد از فیسبوک توسط سیاستمداران و قانون‌گذاران در کشورهای مختلف و همینطور کاهش یافتن اعتماد کاربران فیسبوک باشد. تغییر نام، احتمالا باعث می‌شود تمام شرکت‌هایی که تحت مالکیت کمپانی فیسبوک هستند مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و آکیولس از زیرمجموعه‌های متا خواهند شد.

زاکربرگ سرمایه گذاری بسیار زیادی کرده است و قصد دارد که حدود 3 میلیارد از کاربران خود را به واسطه دستگاه‌ها و اپ‌های مختلف وصل کنند.

علت این تغییر نام

این تغییر نام در حالیست که تغییر دادن نام احتمالاً فعالیت‌های آینده‌نگرانه شرکت را که تحت نظارت مارک زاکربرگ است را از سایر بخش‌های فیس بوک که با و فشارهای سیاستمداران و تحقیقات وسیع مواجه است را جدا می‌کند.

 فرانسیس هوگن که یکی از کارمند پیشین این شرکت می‌باشد این اواخر اسناد وسیعی را فاش کرد. هوگن علیه فیس بوک در کنگره نیز شهادت داد. وی اعلام کرد فیسبوک از آسیب‌های ذهنی اپلیکیشن اینستاگرام بر نوجوان آگاهی داشته است. همچنین در این بین اعتماد کاربران به شیوه‌های کار و کسب‌ها و فیس بوک رو به افول است.

استفاده از مینی کامپیوتر

مینی کامپیوترها امروزه استفاده بیشتری در عرصه‌های مختلفی دارند. از جمله این استفاده‎‌ها برای شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. به همین خاطر ما به شما استفاده از مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.

منبع

cutt

bit

فیسبوک اصلی، تغییر نام فیسبوک به متا، ورود به فیس بوک، نصب فیسبوک اصلی، دانلود مستقیم فیسبوک، فیسبوک اصلی قدیمی، دانلود اخرین نسخه فیسبوک اصلی، دانلود فیسبوک اصلی قدیمی، فیسبوک اندروید نصب فیسبوک، نصب فیس بوک، فیسبوک ایران، متا فیسبوک چیست، استفاده از فیسبوک، شرکت متا، مارک زاکربرگ، دانلود متا، تنظیمات فیسبوک، مقاله در مورد فیسبوک، تاریخ ساخت اکانت فیسبوک، آموزش صفحه فیسبوک، تنظیمات فیس بوک در گوشی اندروید